Pregled bibliografske jedinice broj: 881908
Uvod /Znanstvena monografija Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
Uvod /Znanstvena monografija Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije // Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata ; Kalin, Jana (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 11-19
CROSBI ID: 881908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvod /Znanstvena monografija Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
(Introduction / Scientific monograph Professional Development of Teachers: Reputation, Personality and Transversal Competencies)
Autori
Čepić, Renata ; Kalin, Jana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
Urednik/ci
Čepić, Renata ; Kalin, Jana
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
11-19
ISBN
978-953-7917-07-4
Ključne riječi
teorijska i metodološka polazišta ; metodologija istraživanja ; upitnik ; istraživanje
(theoretical and methodological starting points ; research methodology ; questionnaire ; research)
Sažetak
U Uvodu znanstvene monografije Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije, teorijski se pozicionira realizirano empirijsko istraživanje i ukazuje na temeljna metodološka polazišta. Svrha istraživanja bila je istražiti iskustva i odnos učitelja razredne nastave i predmetnih nastavnika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj i Sloveniji prema profesionalnom razvoju i statusu te njihovu ličnost i transverzalne kompetencije u području samoregulacije, inkluzije i održivog razvoja. Anketno istraživanje obuhvatilo je ukupno 1867 učitelja, koji su korektno ispunili cjelokupan upitnik: od toga je bilo 1103 (59, 1%) hrvatskih i 764 (40, 9%) slovenskih osnovnoškolskih učitelja. Istraživanje je, između ostaloga, rezultiralo skupom provjerenih instrumenata koji mogu poslužiti kao dobro empirijsko uporište za daljnje praćenje ove problematike. Primijenjeni su osim već postojećih upitnika koji su na hrvatski i slovenski jezik prevedeni te prilagođeni kao što su Kratki 5-faktorski upitnik od 10 čestica, odnosno Ten‑Item Personality Inventory, TIPI (Gosling, Rentfrow i Swann Jr., 2003) ; Skala stavova nastavnika o samoregulirajućem učenju (Self-Regulated Learning Teacher Belief Scale, SRLTB) (Lombaerts, De Backer, Engels, Van Braak i Athanasou, 2009.) ; te Skala osposobljenosti učitelja za izvedbu individualizirane nastave, skraćena inačica Skale Teachers' perceptions of skills teaching students with SEN (Avramidis, Bayliss, i Burden, 2000a) i originalni upitnici kao što su Skala osposobljenosti učitelja za profesionalno djelovanje, Skala ugleda te Skala kompetencija odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, koji su konstruirani na temelju pregleda teorije i dosadašnjih istraživanja istraživanoga područja. Metrijske karakteristike svih primijenjenih instrumenata kao i rezultati dobiveni na slovenskom i hrvatskom poduzorku opisani su u poglavljima monografije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija