Pregled bibliografske jedinice broj: 881894
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata i Kalin, Jana (ur.). Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017 (monografija)
CROSBI ID: 881894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
(Professional Development of Teachers: Reputation, Personality and Transversal Competencies)
Urednik/ci
Čepić, Renata i Kalin, Jana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Stranica
202
ISBN
978-953-7917-07-4
Ključne riječi
inkluzija, ličnost, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, profesionalni razvoj učitelja, samoregulacija, status
(inclusion, personality, education for sustainable development, teacher professsional development, self-regulation, reputation)
Sažetak
Znanstvena monografija Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije nastala je kao rezultat timskoga rada istraživača i suradnika pri Učiteljskome fakultetu u Rijeci i Filozofskome fakultetu u Ljubljani u okviru istoimenoga znanstvenoistraživačkog projekta, koji je odobrilo i financiralo Sveučilište u Rijeci. Tekst monografije usmjerava se na tri glavna koncepta koji su ključni za učinkovit i suvremen profesionalni razvoj učitelja: učiteljev status, njegovu ličnost i profesionalne kompetencije za razvoj učenikovih transverzalnih kompetencija u odgojno-obrazovnim praksama. U monografiji se prožimaju teorijska razmatranja složenog i aktualnog, ali nedovoljno istraženog odnosa između ličnosti učitelja, njegova statusa i njegove osposobljenosti za razvoj učeničkih transverzalnih kompetencija, a sve to na temelju rezultata empirijskoga istraživanja. Glavna svrha ove istraživačke studije bila je istražiti iskustva i odnos učitelja razredne nastave i predmetnih nastavnika osnovnih škola u Hrvatskoj i Sloveniji prema profesionalnom razvoju i statusu te njihovu ličnost i transverzalne kompetencije u području samoregulacije, inkluzije i održivog razvoja. Monografija je strukturirana u šest glavnih poglavlja. Nakon uvodnih teorijskih i metodoloških polazišta u drugom je poglavlju postavljen teorijsko-konceptualni okvir temeljen na pregledu znanstveno relevantnih spoznaja o profesionalnom razvoju učitelja, istaknuta su osnovna pojmovna određenja i ključne značajke dominantnih pristupa profesionalnom razvoju te je posebna pozornost dana suvremenim gledištima koja naglašavaju neke perspektive profesionalnog razvoja. Treće poglavlje posvećeno je analizi čimbenika koji se odražavaju na položaj i status učiteljske profesije te su razmotreni različiti pristupi određenju statusa, problemi nepriznavanja učiteljske profesije i implikacije provedene analize za poboljšanje učiteljskog položaja u struci i društvu. Četvrto je poglavlje posvećeno proučavanju osobina ličnosti učitelja iz Hrvatske i Slovenije te analizi njihova odnosa sa samoprocijenjenim profesionalnim kompetencijama i nekim socio-demografskim varijablama. Peto poglavlje sadrži, između ostaloga, pregled najvažnijih kompetencijskih pristupa/modela i okvira za razvoj kompetencija učitelja u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. U šestom se poglavlju govori o samoreguliranom učenju kao važnoj transverzalnoj kompetenciji koja je kao dio trenutačno aktualnog prijedloga Cjelovite kurikularne reforme dobila na važnosti uvođenjem međupredmetne teme „učiti kako učiti“. Konačno, u sedmome poglavlju osobita se pozornost posvećuje pitanjima inkluzivne obrazovne politike i kompetencijama učitelja za inkluzivnu nastavu. Uz teorijske uvide svako poglavlje pruža i empirijski utemeljene spoznaje razmatrane problematike. Ovom monografijom predstavljaju se nove spoznaje u navedenim područjima i istodobno se upućuje na teme koje zahtijevaju daljnja produbljena i proširena istraživanja, posebice kada se radi o nedovoljno istraženim kompleksnim odnosima između ličnosti učitelja, društvenoga statusa učitelja i osposobljenosti učitelja za profesionalno djelovanje u cilju razvoja učeničkih transverzalnih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Odlukom Povjerenstva za izdavačku djelatnost Svučilišta u Rijeci KLASA: 602/09/17-01/05, URBROJ: 2170-57-03-17-3, ovo se djelo objavljuje kao izdanje Sveučilišta u Rijeci.