Pregled bibliografske jedinice broj: 881764
Strategije učenja u engleskom i njemačkom kao stranim jezicima i njihova veza s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom
Strategije učenja u engleskom i njemačkom kao stranim jezicima i njihova veza s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom // Jezik i njegovi učinci. Stolac, D. i Vlastelić, A. (ur.). Zagreb: Srednja Europa i HDPL.
Rijeka, Hrvatska, 2018. str. 151-163 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 881764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije učenja u engleskom i njemačkom kao stranim jezicima i njihova veza s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom
(Learning strategies in English and German as foreign languages and their connection with motivation and communicative competence)
Autori
Karlak, Manuela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik i njegovi učinci. Stolac, D. i Vlastelić, A. (ur.). Zagreb: Srednja Europa i HDPL.
/ - , 2018, 151-163
ISBN
978-953-7963-86-6
Skup
31st International Conference of the Croatian Applied Linguistics Society
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 04.05.2017. - 06.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
strategije učenja, standardizirano vrjednovanje, komunikacijska jezična kompetencija
(learning strategies, standardized evaluation, communicative competence)
Sažetak
Često se naglašava važna uloga strategija učenja i motivacije u ovladavanju inim jezikom. Smatra se da su strategije učenja i motivacija međusobno vrlo povezani koncepti (Dörnyei i Skehan, 2003), međutim veza između tih čimbenika individualnih razlika i komunikacijske jezične kompetencije još uvijek nije posve razjašnjena, osobito u odnosu na usporedbu različitih ciljnih jezika. Nalazi rijetkih komparativnih istraživanja u hrvatskom obrazovnom kontekstu, primjerice, ukazuju značajne razlike u intenzitetu motivacije i ovladanosti komunikacijskom jezičnom kompetencijom (Mihaljević Djigunović i Bagarić, 2007) kao i u uporabi strategija učenja vokabulara (Bagarić i Pavičić, 2007). U istraživačkom se dijelu rada prikazuju rezultati istraživanja provedenog na uzorku srednjoškolskih učenika u Republici Hrvatskoj (N=373). Cilj je istraživanja bio utvrditi postoje li među učenicima njemačkog odnosno engleskog kao stranih jezika razlike u uporabi strategija učenja te u kakvoj su vezi strategije učenja s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom. Motivaciju i uporabu strategija ispitali smo upitnicima, a uvid u ovladanost komunikacijskom jezičnom kompetencijom pružile su ocjene u razrednom i standardiziranom vrjednovanju (ispit državne mature). Utvrđene su brojne statistički značajne razlike među pojedinim uzorcima učenika, u čemu se očituju i određene implikacije na nastavnu praksu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Manuela Karlak
(autor)