Pregled bibliografske jedinice broj: 881760
Integracija BIM-a u studijske programe građevinarstva
Integracija BIM-a u studijske programe građevinarstva // 12. Dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva - sažeci predavanja / Sever, Zvonimir i drugi (ur.).
Zagreb: Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2017. str. 200-203 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 881760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integracija BIM-a u studijske programe građevinarstva
(Integration of BIM into Civil Engineering Study Programmes)
Autori
Dolaček-Alduk, Zlata ; Stober, Dina ; Galić Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
12. Dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva - sažeci predavanja
/ Sever, Zvonimir i drugi - Zagreb : Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2017, 200-203
Skup
12. Dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 08.06.2017. - 10.06.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
BIM, studijski program građevinarstva, integrirano projektiranje, visoko obrazovanje
(BIM, study programme, integrated design, high education)
Sažetak
Budući da modeliranje informacija o građevinama (BIM) postaje standardna praksa u građevinarstvu, posljednjih pet godina građevinski fakulteti nastoje uvrstiti BIM koncepcije i vještine u svoje studijske programe. U situaciji u kojoj se studijski programi nastoje sustavno reformirati integriranje tih tehnologija u obrazovanje inženjera prilika je da se uspostavi čvršća poveznica formalnog obrazovanja i inženjerske prakse. Kako se građevinska praksa u svojem poslovanju koristi tim tehnologijama, mogu se postaviti zahtjevi vezano za kompetencije inženjera građevinarstva - poznavanje primjene BIM softverskih rješenja, rad u različitim okruženjima, vođenje i koordinacija isporuke projekta, stvaranje čvrste suradnje među suradnicima na projektu, stvaranje višedimnezijskih BIM modela. Takvi zahtjevi i promjene u značajkama građevinskih projekata izazov su za visoko obrazovanje, koje treba izobraziti stručnjake i inženjere sposobne odgovoriti tim zahtjevima tržišta rada. Međunarodna građevinska zajednica intenzivno istražuje promjene na svojem tržištu te prati integraciju koncepcija BIM-a u obrazovni sustav arhitektonskih i građevinskih inženjera, koji je pokazao da programi studija građevinarstva uglavnom školuju za znanja o BIM izvodljivosti, 4D proračunu vremena, proračunu troškova temeljenom na modelu, nakon čega slijede projektiranje, vizualizacija, procjena održivosti te kontrola troškova i vremena. Uzimajući u obzir zahtjeve tržišta rada, akademska zajednica je pristupila izradi predmeta, sadržaja i ishoda učenja s ciljem sustavnog obrazovanja građevinskih inženjera za BIM tehnologije. Na osječkom Građevinskom fakultetu Integrirano projektiranje je izborni predmet na I. godini diplomskog studija od akademske 2013./2014. godine. Cilj predmeta jest poučiti studente o značajkama integriranog projektiranja u usporedbi s iskazanim problemima prakse disciplinarnog pristupa. Kroz složenu analizu arhitektonsko-građevnih sklopova upućuje se na sveobuhvatan način promišljanja i organiziranja izrade projektne dokumentacije, od koncipiranja do izvođenja projekta. Alati za informacijsko modeliranje primjenjuju se na odabranim modelima građevina te se odabir zadatka planira radi dodatnog motiviranja studenata. Sadržaj i opseg zadatka s godinama se mijenjao i proširivao. Akademske godine 2013./2014. predložak za zadatak bila je stambeno-poslovna zgrada. Na temelju digitalnih 2D podloga u AutoCAD-u studenti su izradili 3D model uz pomoć programa ArchiCAD. Akademske godine 2014./2015. predložak za zadatak odražavao je aktualno stanje vezano za obnovu naselja istočne Slavonije od poplava. Idejna rješenja zamjenskih kuća na poplavljenim područjima, koja je izabrala Hrvatska komora arhitekata, poslužila su kao 2D modeli iz kojih se razvijao 5D BIM model. Akademske godine 2015./2016. u zadatku je traženo i rješavanje inženjerskih problema. Studenti su trebali promišljati o poboljšanju projektiranja/građenja kroz izmjenu modela na trima područjima: vrijeme građenja, troškovi građenja i energetska učinkovitost zgrade. Akademske godine 2016./2017. predložak za zadatak je zgrada ljevaonice u industrijskom kompleksu Osječke tvornice željeza i tvornice strojeva. Na temelju arhivske dokumentacije Državnog arhiva “Osijek” studenti su modelirali zgradu ljevaonice kroz usporedbu modela primjenom različitih konstruktivnih materijala (beton, drvo, čelik) s ciljem izrade 5D modela zgrade. Na Građevinskom fakultetu u Zagrebu u sklopu predmeta Organizacija građenja II od akademske godine 2013./2014. uvodi se BIM. Kolegij se ponajprije usmjerava na faze pripreme, kalkulacije i izvođenja. Studenti uče o BIM alatima za procjenu vremena, troškova, planova izvođenja, ponudbene kalkulacije i slično.Može se zaključiti da su fakulteti na razini kolegija nastojali odgovoriti na izazove odabirom odgovarajućeg pristupa koji veličinom i složenošću omogućuje provedbu unutar postojeće resursne potpore (tehnička opremljenost, interdisciplinarna znanja, potpora nastavnicima). Izazovi prve razine počeli su se svladavati te se daljnje postupke može predvidjeti sukladno preporukama iskusnijih BIM okruženja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek