Pregled bibliografske jedinice broj: 881751
Poučavanje primjenom suvremene tehnologije u obrazovanju
Poučavanje primjenom suvremene tehnologije u obrazovanju // Život i škola:časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, Vol.LXII No.3 (2016), 153-162 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 881751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje primjenom suvremene tehnologije u obrazovanju
(Teaching with the use of Contemporary Technology in Education)
Autori
Pejić Papak, Petra ; Grubišić Krmpotić, Hana
Izvornik
Život i škola:časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) Vol.LXII No.3
(2016);
153-162
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
didaktički četverokut, informacijsko-komunikacijska tehnologija, poučavanje, suvremene tehnologije
(contemporary technology, didactic quadrangle, information and communications technology, teaching)
Sažetak
Razvoj informacijske tehnologije mijenja paradigme učenja i obrazovanja primjenom tehnologije u obrazovanju kroz uvođenje modela sustava za poučavanje te drugih suvremenih metoda i oblika poučavanja utemeljenih na informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji. Naglašena je didaktička dimenzija implementacije suvremenih tehnologija u nastavni proces te promjena didaktičkog gledišta dionika obrazovanja kao i samog subjekta. U tom kontekstu, suvremeno poučavanje se bazira na didaktičkom četverokutu koji, uz učenika, učitelja i nastavni sadržaj, uključuje i tehnologiju kao nezaobilazan element. Cilj rada usmjeren je na istraživanje stavova studenata i učitelja o poučavanju primjenom informacijsko komunikacijske tehnologije kojom se unaprjeđuje kvaliteta suvremenog obrazovanja. Za istraživanje stavova i spremnosti korištenja informacijsko komunikacijske tehnologije od strane studenata Integriranog preddiplomskog i diplomskog Učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Rijeci (N=145) korišten je anketni upitnik sastavljen od 36 čestica, dok je za učitelje iz šest škola Grada Rijeke i okolice (N=55) brojao 25 čestica. U analizi podataka dobiveni su rezultati koji ukazuju kako učitelji s manje godina staža imaju pozitivnije stavove i da su spremniji koristiti suvremene tehnologije u obrazovanju dok se kod studenata s obzirom na godine studija ne uočavaju razlike u spremnosti korištenja. Rezultati istraživanja uz primjere dobre prakse mogu poslužiti kao prijedlog mogućnosti primjene suvremene tehnologije u skladu sa strategijama i obrazovnim politikama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija