Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 881709

Komparativna analiza eksploatacijskih značajki dizelskih i benzinskih motora


Anđal, Matija
Komparativna analiza eksploatacijskih značajki dizelskih i benzinskih motora, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb


CROSBI ID: 881709 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komparativna analiza eksploatacijskih značajki dizelskih i benzinskih motora
(Comparative Analysis of Diesel and Otto Engine Exploitation Characteristics)

Autori
Anđal, Matija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet prometnih znanosti

Mjesto
Zagreb

Datum
03.05

Godina
2016

Stranica
45

Mentor
Šarić, Željko

Ključne riječi
Dizel motor ; Benzinski motor ; Ubrizgavanje
(Diesel ; Otto ; engine)

Sažetak
Motori s unutarnjim izgaranjem su toplinski strojevi u kojima se kemijska energija goriva pretvara u mehanički rad na izlaznome vratilu. Konstrukcijski se dijele na benzinske i dizelske. Glavni dijelovi motora s unutarnjim izgaranjem su ventili, klipna grupa, koljenasto vratilo, ležajevi, glava motora, blok motora, cilindar i korito motora. Uređaji koji omogućuju normalan rad motora su uređaj za paljenje, razvodni mehanizam, uređaj za podmazivanje, uređaj za hlađenje, usisni i ispušni sustav. Rad benzinskog motora zasniva se na principu da se u cilindar motora usisa lako zapaljiva smjesa goriva i zraka, pripremljena u rasplinjaču ili se gorivo ubrizgava uređajem za ubrizgavanje goriva. U cilindru se ta smjesa komprimira i na kraju takta kompresije pali električnom iskrom, pomoću svjećice. Dizel motor prvo usisava, a zatim komprimira zrak, bez goriva. Gorivo se ubrizgava pod visokim tlakom u raspršenom stanju u komprimirani zrak tek kada treba početi samozapaljenje. Do samozapaljenja goriva u vrućem zraku dolazi uslijed visokog stupnja kompresije, te se kao i kod benzinskog motora stvara veliki pritisak u cilindru i pomiče klip prema dolje. Svi motori imaju radni proces koji se sastoji od usisa, kompresije, ekspanzije i ispuha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željko Šarić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Anđal, Matija
Komparativna analiza eksploatacijskih značajki dizelskih i benzinskih motora, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Anđal, M. (2016) 'Komparativna analiza eksploatacijskih značajki dizelskih i benzinskih motora', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {An\djal, Matija}, year = {2016}, pages = {45}, keywords = {Dizel motor, Benzinski motor, Ubrizgavanje}, title = {Komparativna analiza eksploatacijskih zna\v{c}ajki dizelskih i benzinskih motora}, keyword = {Dizel motor, Benzinski motor, Ubrizgavanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {An\djal, Matija}, year = {2016}, pages = {45}, keywords = {Diesel, Otto, engine}, title = {Comparative Analysis of Diesel and Otto Engine Exploitation Characteristics}, keyword = {Diesel, Otto, engine}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font