Pregled bibliografske jedinice broj: 881687
Učiteljska osposobljenost za izvedbu individualizirane nastave u inkuzivnim razredima
Učiteljska osposobljenost za izvedbu individualizirane nastave u inkuzivnim razredima // Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata ; Kalin, Jana (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 139-156
CROSBI ID: 881687 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljska osposobljenost za izvedbu individualizirane nastave u inkuzivnim razredima
(Teachers' competence for individualized instruction in inclusive classrooms)
Autori
Skočić Mihić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
Urednik/ci
Čepić, Renata ; Kalin, Jana
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
139-156
ISBN
978-953-7917-07-4
Ključne riječi
osposobljenost učitelja, individualizirana nastava, individualizirani odgojno-obrazovni program, inkluzivno obrazovanje
(teachers' competencies, individualized instruction, IEP, inclusive education)
Sažetak
Inkluzivno obrazovanje globalni je deskriptor obrazovne politike u razvijenim zemljama svijeta s različitim nacionalnim obrazovnim politikama. Nalazi ove kroskulturne studije ukazuju na vrlo ujednačenu procjenu osposobljenosti učitelja za inkluzivno poučavanje, odnosno izradu, provedbu i vrednovanje IOOP-a, uz korištenje savjeta stručnih suradnika, primjenu individualiziranih postupaka u odnosu na sve učenike koji imaju posebne odgojno-obrazovne potrebe, suradnju i oblikovanje razrednog ozračja kroz jačanje socijalnih vještina svih učenika i pozitivnu razrednu disciplinu. Jedino se razlikuju u procjeni osposobljenosti za izradu IOOP-a, pri čemu se slovenski učitelji procjenjuju dobro, a hrvatski djelomično osposobljenima. Nadalje, dobivene su razlike u osposobljenosti u odnosu na radno mjesto u razrednoj ili predmetnoj nastavi. Hrvatski i slovenski učitelji razredne nastave procjenjuju se osposobljenijima za izvedbu individualizirane nastave. Hrvatski učitelji razredne nastave u inicijalnom obrazovanju stječu kompetencije za inkluzivno poučavanje, za razliku od učitelja u predmetnoj nastavi. Također, slovenske učiteljice procjenjuju se osposobljenijima u odnosu na učitelje, a razlike nisu dobivene na hrvatskom poduzorku učitelja. S obzirom na nedostatno inicijalno obrazovanje učitelja za inkluzivno poučavanje, trajni profesionalni razvoj ima ključnu važnost. Procijenjena osposobljenost hrvatskih i slovenskih učitelja za profesionalim djelovanjem povezana je s višom razinom osposobljenosti za izvedbu individualizirane nastave, pri čemu je povezanost značajnija na poduzorku hrvatskih učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Znanstvena monografija Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije nastala je u okviru istraživačkoga projekta 13. 10. 2. 2. 02 (2013–2016) Sveučilišta u Rijeci, Hrvatska.