Pregled bibliografske jedinice broj: 881656
Osobine ličnosti i profesionalne kompetencije hrvatskih i slovenskih učitelja
Osobine ličnosti i profesionalne kompetencije hrvatskih i slovenskih učitelja // Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata ; Kalin, Jana (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 67-86
CROSBI ID: 881656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine ličnosti i profesionalne kompetencije hrvatskih i slovenskih učitelja
(Personality traits and professional competences among Croatian and Slovenian teachers)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
Urednik/ci
Čepić, Renata ; Kalin, Jana
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
67-86
ISBN
978-953-7917-07-4
Ključne riječi
ekstraverzija ; ugodnost ; savjesnost ; emocionalna stabilnost ; otvorenost prema iskustvu ; profesionalne kompetencije ; učitelji
(extraversion ; agreeableness ; conscientiousness ; emotional stability ; openness to experience ; professional competences ; teachers)
Sažetak
S obzirom na važnost analize osobina ličnosti učitelja u odnosu na njihove profesionalne komepetencije, osnovni cilj ovog istraživanja bio je proučiti osobine ličnosti kod učitelja iz Hrvatske i Slovenije, te analizirati njihov odnos sa samoprocijenjenim profesionalnim kompetencijama i nekim socio-demografskim varijablama, kao što su spol, dob, radni staž i radno mjesto. Vezano uz to, teorijski okvir za analizu ličnosti koji je primijenjen u ovom radu jest Petofaktorski model ličnosti. Na ukupnom uzorku od N=1989 učitelja (N=1195 iz Hrvatske i N=794 iz Slovenije) primijenjen je Kratki 5-faktorski upitnik od 10 čestica i Skala za samoprocjenu profesionalnih kompetencija. Kao što je bilo i pretpostavljeno, utvrđene su visoke razine svih dimenzija ličnosti i samoprocijenjenih profesionalnih kompetencija, kako na cijelom uzorku, tako i na poduzorcima, s obzirom na mogući raspon odgovora. Rezultati analize značajnosti razlika u dimenzijama ličnosti i samoprocijenjenim profesionalnim kompetencijama pokazali su značajno više procjene na dimenzijama savjesnosti i emocionalne stabilnosti, te profesionalnih kompetencija, te značajno manje procjene na dimenziji ekstraverzije kod učitelji iz Hrvatske. Premda su rezultati korelacijskih analiza ukazali na postojanje značajnih povezanosti između svih dimenzija ličnosti i samoprocijenjenih profesionalnih kompetencija, utvrđeno je da se pojedine korelacije značajno razlikuju. Uzimajući u obzir ovaj nalaz, kao i zanimljive nalaze vezane uz različite odnose socio- demografskih varijabli s fokusnim varijablama, proizlaze implikacije o različitim definiranjem profesije učitelj u Hrvatskoj i Sloveniji, temeljem čega bi bilo vrijedno u budućim istraživanjima proučiti njihovu ličnost i kompetencije u odnosu na postojeće kurikulume, te metode i uvjete rada u osnovnim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
13.10.2.2.02.
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Sanja Tatalović Vorkapić
(autor)