Pregled bibliografske jedinice broj: 881615
Uporaba udžbenika u nastavi hrvatskoga jezika
Uporaba udžbenika u nastavi hrvatskoga jezika // Dijete, knjiga i novi mediji / Branimir Mendeš i Tea-Tereza Vidović Schreiber (ur.).
Split : Zagreb: Filozofski fakultet Split i Savez društava Naša djeca Hrvatske, 2017. str. 131.-147. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 881615 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba udžbenika u nastavi hrvatskoga jezika
(USE OF TEXTBOOKS IN CROATIAN LANGUAGE TEACHING)
Autori
Bjedov, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete, knjiga i novi mediji
/ Branimir Mendeš i Tea-Tereza Vidović Schreiber - Split : Zagreb : Filozofski fakultet Split i Savez društava Naša djeca Hrvatske, 2017, 131.-147.
ISBN
978-953-352-005-6
Skup
Dijete, knjiga i novi mediji
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.09.2016. - 23.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
didaktičko-metodička i komunikacijska osobitost udžbenika, učenici, učitelj hrvatskoga jezika
(didactic-methodical and communication feature of textbooks, students, Croatian language teacher)
Sažetak
U radu se govori o uporabi udžbenika u nastavi hrvatskoga jezika, pri čemu se ponajprije ističu njegova obilježja – didaktičko-metodička te kominikacijska. Budući da je udžbenik primarno namijenjen učeniku, ali se njim koristi i nastavnik, posebna je pozornost posvećena uporabi udžbenika u procesu učenja i poučavanja hrvatskoga jezika. Cilj je utvrditi čestotu uporabe udžbenika u nastavi hrvatskoga jezika u različitim etapama nastavnoga sata i to posebno u odnosu na učenika te posebno u odnosu na nastavnika. S obzirom na to, provedeno je istraživanje neposredne nastavne stvarnosti primjenom metodološkoga postupka promatranja nastave na uzorku od 35 čujno zabilježenih nastavnih sati hrvatskoga jezika. Rezultati su pokazali da je u polovici promatranih nastavnih sati hrvatskoga jezika zabilježena učenikova uporaba udžbenika i to dominantno u etapi istraživanja jezičnih činjenica. Kada je riječ o nastavnikovoj uporabi udžbenika, tada je ona, u promatranoj nastavi, bila minimalna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija