Pregled bibliografske jedinice broj: 881466
Usporedba motoričkih sposobnosti učenica i učenika s obzirom na mjesto stanovanja
Usporedba motoričkih sposobnosti učenica i učenika s obzirom na mjesto stanovanja, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 881466 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba motoričkih sposobnosti učenica i učenika s obzirom na mjesto stanovanja
(Comparison of the motor skills of pupils with respect to their place of residence)
Autori
Zarić, Dea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.06
Godina
2017
Stranica
38
Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
utvrđivanje motoričkih razlika, testovi motoričkih sposobnosti, tjelesna i zdravstvena kultura, primarna edukacija
(determining differences in motor abilities, tests of motor abilities, physical education, primary education)
Sažetak
Predškolsko i školsko razdoblje period je djetetovog života kada se može najviše utjecati na promjene osobina, sposobnosti i znanja. Glavni cilj tjelesne i zdravstvene kulture je razvoj antropoloških obilježja. Motoričke sposobnosti uvjetuju sva ljudska gibanja i na taj način utječu na pravilan razvoj pojedinca i njegovo cjelokupno zdravlje. Stoga je glavni cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoji li razlika u razvoju motoričkih sposobnosti obzirom na mjesto stanovanja kod učenika i učenica u primarnoj edukaciji. Sudionici istraživanja bili su učenici iz dviju osnovnih škola, u Splitu i u Zagrebu, ukupno 8 razreda tj. 174 učenika oba spola (od kojih je 81 učenih iz Splita i 95 učenika iz Zagreba). Za potrebe istraživanja izmjereno je šest motoričkih varijabli: brzina (taping test), eksplozivna snaga (skok u dalj s mjesta), repetitivna snaga (podizanje trupa iz ležećeg položaja na podu), statička snaga (izdržaj u visu zgibom), koordinacija (poligon u nazad) i fleksibilnost (pretklon u sijedu raznožno na podu). Svi rezultati dobiveni deskriptivnom statističkom obradom uspoređivani su s normiranim vrijednostima na razini države iz 1996. godine. Za utvrđivanje statistički značajne razlike obzirom na mjesto stanovanja korišten je Mann-Whitney test. Rezultati su pokazali da se motoričke sposobnosti kod učenika i učenica djelomično razlikuju ovisno o njihovom mjestu stanovanja. U prvom, drugom i trećem razredu učenici iz Splita ostvarili su bolje rezultate na pojedinim testovima, dok su u četvrtom razredu bolje rezultate ostvarili učenici iz Zagreba. No, kod obje skupine učenika kroz sva četiri razreda, pojedinci su ostvarili loše rezultate na testovima eksplozivne i statičke snage što ukazuje na jako lošu razvijenost tih motoričkih sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski