Pregled bibliografske jedinice broj: 881455
Uloga zborskoga pjevanja u kurikulumu suvremene škole
Uloga zborskoga pjevanja u kurikulumu suvremene škole, 2016., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 881455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga zborskoga pjevanja u kurikulumu suvremene škole
(The role of choral singing in the modern school curriculum)
Autori
Radočaj-Jerković, Antoaneta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2016
Stranica
281
Mentor
Rojko, Pavel
Ključne riječi
kurikulum ; suvremena škola ; zborsko pjevanje ; glazbena kultura ; izvannastavne aktivnosti
(curriculum ; modern schools ; choir singing ; music education ; extra-curricular activities ;)
Sažetak
U doktorskom je radu istraženo zborsko pjevanje u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Na osnovi rezultata ponuđene su smjernice za kvalitetnije usklađivanje aktivnosti zborskoga pjevanja s općim ciljevima kurikuluma suvremene škole, interesima učenika i učitelja te nastojanjima stručnjaka za proširenjem umjetničkog utjecaja i djelovanja u području kreiranja kulture moderne škole. Utvrđeni su elementi koji utječu na ostvarenje uspjeha u zborskom pjevanju, pobuđuju zanimanje učenika te dovode do mogućega napretka. Znanstveni doprinos rada očituje se u utvrđivanju i definiranju višestrukosti uloga zborskoga pjevanju u kurikulumu suvremene škole u odnosu na usmjerenost prema potrebama učenika i škole. Teorijski dio rada razmatra pitanja teorija kurikuluma, kulture, umjetnosti, glazbene umjetnosti i zborskog pjevanja u školama. Ustanovljena je povijesna povezanost pjevanja kao individualne i skupne učeničke aktivnosti u školama s razvojem općeg glazbenog obrazovanja. Promjene u pristupu koje donosi predloženi pristup zborskom pjevanju u školama odnose se podjednako na aktivnosti učitelja i učenika, a obuhvaćaju: ravnopravno djelovanje na ostvarenju svih uloga zborskog pjevanja, kvalitetniji izbor nastavnih glazbenih sadržaja, proširenje kompetencija i permanentno obrazovanje učitelja, stvaranje i njegovanje partnerskih odnosa između nastavnika, učenika i roditelja, uključivanje učenika u proces kreiranja kurikuluma kao svojevrsnih sukreatora kurikuluma, poticanje aktivnog, suradničkog učenja među učenicima, razvijanje i afirmiranje cjelokupne učeničke ličnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb