Pregled bibliografske jedinice broj: 880999
Komunikacijska uloga i kompetencije IT menadžera
Komunikacijska uloga i kompetencije IT menadžera, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 880999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijska uloga i kompetencije IT menadžera
(Communication Role and Competencies of IT Menager)
Autori
Šarčević, Mijo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.06
Godina
2017
Stranica
266
Mentor
Zgrabljić Rotar, Nada
Neposredni voditelj
Srića, Velimir
Ključne riječi
IT menadžer, uloga IT menadžera, kompetencije IT menadžera, komunikacijske kompetencije IT menadžera, IKT (informacijske i komunikacijske tehnologije)
(IT manager (CIO), IT manager role, IT manager competencies, IT manager communication competencies, (ICT) information and communications technology)
Sažetak
Preživjeti učestale tržišne borbe u turbulentnoj konkurentskoj okolini pod pritiskom duge recesije ključni je cilj svake suvremene organizacije koja posluje na tržišnim principima. Biti učinkovitiji, a time i uspješniji od konkurencije, važan je imperativ i suvremena paradigma uspjeha. Oslonjenost na IKT kao na resurs organizacije, koji pravilnim upravljanjem može stvoriti dodatnu vrijednost i postizanje prednosti pred dugima, važna je odrednica suvremenih poslovnih odluka. Međusobno prožimanje IKT-a i sveprisutne globalizacije uzrok je velikih promjena u načinu života i suvremene paradigme poslovanja. Eksternalizacija nastala u želji za povoljnijim IKT uslugama te brze izmjene tehnologije i trendova, od IKT-a očekuju da on bude glavni alat za rezanje troškova kao i da sam sebe učini što više učinkovitim. Takvim promjenama, koje su obuhvatile cijeli globalizirani svijet te novim pristupom u korištenju IKT-a kao zaloga svakoga progresa, mijenjaju se uloga i tražene kompetencije idealnoga IT menadžera. Kako bi IT menadžer razumio i uspješno provodio ono što od njega očekuje organizacija u kojoj je zaposlen, on više ne može biti isključivi tehničar zadužen za IKT infrastrukturu. Od njega se sve više traži upravljanje IKT sustavom na višoj razini te učinkovita komunikacija u svim smjerovima: s korisnicima IKT-a, članovima tima, upravom i dobavljačima. S upravom mora izgraditi odlične odnose i dobru komunikaciju na jeziku poslovanja kako bi dobio potrebna financijska sredstva za projekte, a s korisnicima IKT-a treba komunicirati razumljivim rječnikom bez pretjerane upotrebe stručnoga žargona. Pri tome mora imati u vidu kako je informacijska pismenost uprave i korisnika IKT-a počesto na nedovoljnoj razini za razumijevanje IKT problematike. Upravljanje tako kompleksnim odnosima, od IT menadžera traže veliko znanje, stručnost i uključenost. Stručne, voditeljske i komunikacijske kompetencije, najvažniji su čimbenici uspjeha ili neuspjeha IT menadžera, a time posljedično i organizacije kojoj taj IT menadžer i IT sektor pripada. Uzimajući u obzir važnost IKT-a za poslovni uspjeh organizacije, potrebna je svijest o tome od kolike je važnosti imati izvrsnoga i kompetentnoga IT menadžera koji je u stanju voditi tako kompleksan sustav te uspješno i kompetentno komunicirati sa svojom okolinom. Pri tome se njegove ljudske i etičke vrijednosti nikako ne smiju ispustiti iz vida jer su etičnost i dosljednost u međusobnim odnosima činitelj najveće usklađenosti uzajamnih očekivanja IKT korisnika i IT menadžera. Odmah nakon toga, vrlo je visok stupanj njihove međusobne usklađenosti u pitanju komunikacijskih kompetencija IT menadžera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb