Pregled bibliografske jedinice broj: 880919
Slušanje glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole
Slušanje glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole // Tonovi (Zagreb), 69 (2017), 1; 37-47 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 880919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušanje glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole
(Listening to music in teaching and textbooks of music education in the first three grades of primary school)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Kujek, Tihana
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 69
(2017), 1;
37-47
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
aktivno slušanje, nastava glazbe, otvoreni model, slušanje glazbe, udžbenik
(active listening, music education, open model, listening to music, textbook)
Sažetak
Prema otvorenom modelu, koji je stupio na snagu školske godine 2006/07., nastava glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole temelji se na nastavnim područjima pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i elemenata glazbene kreativnosti. Najveći pozitivan pomak u slušanju glazbe pojavljuje se u nastavnom planu i programu iz 2006. godine kojim slušanje postaje obvezna i središnja aktivnost, dok su ostala područja varijabilna. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje tijekom ožujka i početkom travnja 2016. god. u prvim trima razredima jedne osnovne škole u Osječko- baranjskoj županiji. Cilj istraživanja bio je uočiti zastupljenost provođenja nastavnog područja slušanja glazbe u nastavi i u udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazali su kako slušanje glazbe nije u potpunosti središnja aktivnost nastave, što je potvrđeno i analizom udžbenika Glazbeni krug. Nadalje, učitelji u nastavi najviše preferiraju nastavno područje pjevanja (jer je tako i u udžbenicima) koje ne može biti središnja aktivnost jer nema glazbeno- umjetničko opravdanje. Samo se aktivnim slušanjem razvija glazbeni ukus i kritički odnos prema glazbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Umjetnička akademija, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- RILM: Abstracts of Music Literature Database