Pregled bibliografske jedinice broj: 880880
Kako žive djeca u uvjetima siromaštva
Kako žive djeca u uvjetima siromaštva // Socijalni rad u vrijeme socijalne i ekonomske krize / Štefica Karačić (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2014. str. 25-25 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 880880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako žive djeca u uvjetima siromaštva
(How children live in conditions of poverty)
Autori
Kletečki Radović, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Socijalni rad u vrijeme socijalne i ekonomske krize
/ Štefica Karačić - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2014, 25-25
Skup
Socijalni rad u vrijeme socijalne i ekonomske krize
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.10.2014. - 17.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
siromaštvo, materijalna depriviranost, djeca u siromaštvu, pristup osvještavanja problema siromaštva
(poverty, material deprivation, children poverty, poverty-aware approach)
Sažetak
Poznato je da siromaštvo i materijalna depriviranost štete djeci i njihovom psihosocijalnom razvoju. Djeca koja žive u uvjetima siromaštva češće su izložena rizicima kao što su neprimjerena prehrana, narušeno zdravlje, slaba materijalna i poticajna opremljenost kućanstva, nepoticajna i kaotična socijalna okolina te obiteljski stres. Siromaštvo negativno utječe na razvoj djetetovih kognitivnih vještina i školski uspjeh u djetinjstvu te obrazovni status i razinu postignute radne kvalifikacije i obrazovanosti, zaposlenosti i ekonomske uspješnosti u odrasloj dobi. Cilj ovog izlaganja je prikazati sociodemografska obilježja, životne uvjete i ukazati na određene specifičnosti djece koja žive u siromaštvu. U radu će biti prikazani rezultati istraživanja provedenog sa 475 djece u dobi od 12 do 15 godina, različitog materijalnog statusa koji žive u Zagrebu. Upitnik životnih uvjeta za djecu, konstruiran je za potrebe ovog istraživanja, a sadržavao je pitanja koja se odnose na specifične materijalne i socijalne uvjete života djeteta, subjektivnu procjenu siromaštva te poticajnost okoline za obrazovanje. Rezultati istraživanja pokazali su da siromaštvo ne označava samo materijalnu depriviranost, već da je ono povezano i s uslugama koje su djetetu dostupne, subjektivnom dobrobiti djeteta te mogućnosti punopravnog sudjelovanja u društvu. Rezultati su ukazali i na postojanje određenih osobnih kapaciteta i resursa djece za postizanje optimalnih razvojnih ishoda. Dobiveni podaci sagledat će se u kontekstu djelovanja i pristupa u radu socijalnih radnika sa siromašnom djecom. Problematizirat će se mogućnost usvajanja «pristupa osvještavanja problema siromaštva» u socijalnom radu, podizanje razine kvalitete rada i usluga sa siromašnima te pridavanje važnosti ranim intervencijama i preventivnom radu s djecom i roditeljima koji žive u siromaštvu
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti