Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 880873

O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savršen glam look by Vanesa!“


Vlastelić, Anastazija; Morić-Mohorovičić, Borana
O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savršen glam look by Vanesa!“ // JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2017. str. 415-425 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 880873 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savršen glam look by Vanesa!“
(Manipulation in Croatian advertisements: “Savršen glam look by Vanesa!“)

Autori
Vlastelić, Anastazija ; Morić-Mohorovičić, Borana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija - Zagreb : Srednja Europa, 2017, 415-425

ISBN
9789537963583

Skup
JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.05.2016. - 14.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
manipulacija, reklama, engleski jezik, hrvatski jezik
(manipulation, advertisement, English language, Croatian language)

Sažetak
Brojne su jezične strategije kojima se ostvaruju reklamne funkcije, a velik se dio njih odnosi na manipuliranje tvrdnjama, koje se kreću od stvarnih informacija o proizvodu do onih koje su potpuno lažne. Ipak, najveći dio tvrdnji ulazi u kategoriju između smjelih laži i stvarnih podataka o proizvodu. Suvremeni hrvatski reklamni tekstovi za kozmetičke proizvode namijenjene primarno ženama (prikupljeni s tiskanoga i internetskoga medija od 2013. do 2016. godine) pokazuju da se manipulacijske tehnike u njima mahom temelje na pobuđivanju straha od „kulturološki neprihvatljivih vrijednosti“ (npr. starenje, znoj, suhe usne i sl.) i nuđenja jednostavnih rješenja upravo obmanjujućim tvrdnjama. U tom se smislu i engleski jezik pokazao kao vrlo invazivna manipulacijska strategija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Ovaj je rad rezultat istraživanja na projektu VEGA 1/0179/15 Manipulačno-komunikačné koncepcie v persuazívnych slovenských a chorvátskych mediálnych diskurzoch, koji financira Ministarstvo školstva, znanosti, istraživanja i sporta Republike Slovačke te Akademija znanosti Republike Slovačke i na znanstvenoistraživačkoj potpori Sveučilišta u Rijeci br. 13.04.1.2.03.



POVEZANOST RADA


Projekti:
13.04.1.2.03.

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Vlastelić, Anastazija; Morić-Mohorovičić, Borana
O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savršen glam look by Vanesa!“ // JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2017. str. 415-425 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vlastelić, A. & Morić-Mohorovičić, B. (2017) O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savršen glam look by Vanesa!“. U: Stolac, D. & Vlastelić, A. (ur.)JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA.
@article{article, author = {Vlasteli\'{c}, Anastazija and Mori\'{c}-Mohorovi\v{c}i\'{c}, Borana}, year = {2017}, pages = {415-425}, keywords = {manipulacija, reklama, engleski jezik, hrvatski jezik}, isbn = {9789537963583}, title = {O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savr\v{s}en glam look by Vanesa!“}, keyword = {manipulacija, reklama, engleski jezik, hrvatski jezik}, publisher = {Srednja Europa}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vlasteli\'{c}, Anastazija and Mori\'{c}-Mohorovi\v{c}i\'{c}, Borana}, year = {2017}, pages = {415-425}, keywords = {manipulation, advertisement, English language, Croatian language}, isbn = {9789537963583}, title = {Manipulation in Croatian advertisements: “Savr\v{s}en glam look by Vanesa!“}, keyword = {manipulation, advertisement, English language, Croatian language}, publisher = {Srednja Europa}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font