Pregled bibliografske jedinice broj: 880873
O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savršen glam look by Vanesa!“
O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savršen glam look by Vanesa!“ // JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2017. str. 415-425 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 880873 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savršen glam look by Vanesa!“
(Manipulation in Croatian advertisements: “Savršen glam look by Vanesa!“)
Autori
Vlastelić, Anastazija ; Morić-Mohorovičić, Borana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA
/ Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija - Zagreb : Srednja Europa, 2017, 415-425
ISBN
9789537963583
Skup
JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.05.2016. - 14.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
manipulacija, reklama, engleski jezik, hrvatski jezik
(manipulation, advertisement, English language, Croatian language)
Sažetak
Brojne su jezične strategije kojima se ostvaruju reklamne funkcije, a velik se dio njih odnosi na manipuliranje tvrdnjama, koje se kreću od stvarnih informacija o proizvodu do onih koje su potpuno lažne. Ipak, najveći dio tvrdnji ulazi u kategoriju između smjelih laži i stvarnih podataka o proizvodu. Suvremeni hrvatski reklamni tekstovi za kozmetičke proizvode namijenjene primarno ženama (prikupljeni s tiskanoga i internetskoga medija od 2013. do 2016. godine) pokazuju da se manipulacijske tehnike u njima mahom temelje na pobuđivanju straha od „kulturološki neprihvatljivih vrijednosti“ (npr. starenje, znoj, suhe usne i sl.) i nuđenja jednostavnih rješenja upravo obmanjujućim tvrdnjama. U tom se smislu i engleski jezik pokazao kao vrlo invazivna manipulacijska strategija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Ovaj je rad rezultat istraživanja na projektu VEGA 1/0179/15 Manipulačno-komunikačné koncepcie v persuazívnych slovenských a chorvátskych mediálnych diskurzoch, koji financira Ministarstvo školstva, znanosti, istraživanja i sporta Republike Slovačke te Akademija znanosti Republike Slovačke i na znanstvenoistraživačkoj potpori Sveučilišta u Rijeci br. 13.04.1.2.03.