Pregled bibliografske jedinice broj: 880872
Manipulacijske strategije u kataloškoj prodaji kozmetičkih proizvoda
Manipulacijske strategije u kataloškoj prodaji kozmetičkih proizvoda // JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2017. str. 389-401 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 880872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Manipulacijske strategije u kataloškoj prodaji kozmetičkih proizvoda
(Manipulation strategy in the catalog / mail order selling of cosmetic products)
Autori
Stolac, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA
/ Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija - Zagreb : Srednja Europa, 2017, 389-401
ISBN
9789537963583
Skup
JEZIK KAO PREDMET PROUČAVANJA I JEZIK KAO PREDMET POUČAVANJA
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.05.2016. - 14.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
reklame, katalozi, manipulacija
(advertisment, catalogues, manipulation)
Sažetak
Kataloška prodaja vrsta je izravne prodaje proizvoda u kojoj su informacije o proizvodu objavljene u katalogu. To je vrsta maloprodaje izvan poslovnice. Svjetski proizvođači i organizatori kataloške prodaje započeli su nuditi svoje proizvode ovakvim načinom prodaje još na kraju 19. stoljeća (npr. prvi Avonov katalog objavljen je 1887. godine). Na hrvatskom su tržištu prisutni posljednjih dvadesetak godina. Korpus za analizu katalozi su za prodaju kozmetike. Radi se o proizvodima koji su dostupni isključivo u kataloškoj prodaji, a ne u trgovinama. Analiziraju se nejezične i jezične strategije. Između nejezičnih strategija komentiraju se: smještanje unutar kataloga, povoljne cijene za izdvojene proizvode, dobivanje dara za kupljeni proizvod, vezane kupovine unutar kataloga, vezane kupovine dvaju i više ciklusa prodaje, uključivanje poznatoga lica u reklamiranje proizvoda i dr. Između jezičnih strategija komentiraju se: sintagme raznih konstrukcija, atributi, strane riječi, imperativi, pitanja te uporaba drugih jezičnih sredstava. Manipulacija se iščitava i iz jezičnih i iz nejezičnih sredstava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je rezultat istraživanja na znanstvenom projektu Vega 1/0179/15 Manipulačno-komunikačné koncepcie v persuazívnych slovenských a chorvátskych mediálnych diskurzoch i na znanstvenoj potpori Sveučilišta u Rijeci br. 13.04.1.2.03.
POVEZANOST RADA