Pregled bibliografske jedinice broj: 880668
Samoefikasnost i različiti tipovi usporedbi tijekom prilagodbe studiju
Samoefikasnost i različiti tipovi usporedbi tijekom prilagodbe studiju // XIII. Dani psihologije - Sažetci / Sorić, Izabela (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2002. str. 28-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 880668 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoefikasnost i različiti tipovi usporedbi tijekom prilagodbe studiju
(Self-efficacy and different types of comparisons during the adjustment to study)
Autori
Ivanov, Lozena ; Penezić, Zvjezdan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIII. Dani psihologije - Sažetci
/ Sorić, Izabela - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2002, 28-28
Skup
XIII. Dani psihologije
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.05.2002. - 25.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Prilagodba ; socijalne usporedbe ; temporalne usporedbe
(Adjustment ; social comparison ; temporal comparison)
Sažetak
Svako tranzicijsko razdoblje predstavlja više ili manje stresno iskustvo za većinu ljudi, a procjene stresnosti takvih situacija redovito su rezultat percipiranih zahtjeva situacije u odnosu na percipirane osobne izvore suočavanja. U literaturi je teško naći operacionalnu definiciju prilagodbe ali bi je možda u njenom širem smislu mogli shvatiti kao sklad ili ravnotežu između zahtjeva i potreba pojedinca i okoline. U razdoblju adolescencije događa se cijeli niz promjena koje utječu na razvoj pojedinca, a jedna od većih tranzicijskih promjena jest i prijelaz na studij. To je tranzicijsko razdoblje koje stavlja simultano teške zahtjeve kroz socijalne i psihološke promjene. Tranzicija na viši stupanj školovanja privremeno mijenja raspoloženje i ponašanje ali iza toga za većinu studenata uglavnom slijedi prilagodba. Upravo s ciljem provjere prilagodbe studenata na studij proveden je i drugi dio istraživanja kojim je obuhvaćeno 109 studenata prve godine Filozofskog fakulteta i Visoke učiteljske škole u Zadru. Primijenjeni su gotovo isti upitnici kao u prvom ispitivanju i dodane su još neke nove skale procjene. Tako su uz procjenu socijalnih i temporalnih usporedbi u području postignuća i socijalne uspješnosti, primijenjene i skale opće i socijalne samoefikasnosti, usamljenosti, studijskog opterećenja, samopoštovanja i stavova prema sebi. Rezultati su pokazali da između dvije primjene postoje značajne razlike u posljedicama socijalnih i temporalnih usporedbi u području postignuća pri čemu je korištenje tih procjena na početku studija imalo povoljnije ishode za studente. Također se pokazalo da značajne razlike postoje i u posljedicama pojedinačnih temporalnih usporedbi kako u području postignuća tako i u području procjene socijalne uspješnosti. Značajne su razlike dobivene i u općoj samoefikasnosti pri čemu se studenti na početku studija osjećaju efikasnije nego pred kraj prve godine studija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru