Pregled bibliografske jedinice broj: 880663
Učenička recepcija dječjih romana Ivana Kušana i njihovih filmskih adaptacija
Učenička recepcija dječjih romana Ivana Kušana i njihovih filmskih adaptacija // Dijete, knjiga i novi mediji, Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa s međunarodnom suradnjom / Brčić-Kuljiš, Marita ; Krpes, Snježana (ur.).
Split : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 99-116 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 880663 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenička recepcija dječjih romana Ivana Kušana i njihovih filmskih adaptacija
(Student's reception of Ivan Kušan's Children's Novels and their film adaptations)
Autori
Verdonik, Maja ; Međimorec, Milana ; Vukelić, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete, knjiga i novi mediji, Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa s međunarodnom suradnjom
/ Brčić-Kuljiš, Marita ; Krpes, Snježana - Split : Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017, 99-116
ISBN
978-953-352-005-6
Skup
Znanstveno-stručni skup s međunarodnom suradnjom Dijete, knjiga i novi mediji
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.09.2016. - 23.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dječji film ; lektira u osnovnoj školi ; nastava medijske kulture
(children's movie ; reading in elementary school ; teaching media culture)
Sažetak
Rad se bavi učeničkom recepcijom dječjih romana klasika hrvatske dječje književnosti Ivana Kušana, uvrštenih u popis obvezatne lektire za peti razred osnovne škole prema Nastavnom planu i programu (2006), te njihovim filmskim adaptacijama. Nakon pregleda teorijskih spoznaja iz područja hrvatske dječje književnosti i filmologije, posebice dodirnih točaka dječjeg romana i dječjeg filma, predstavljaju se rezultati ankete provedene među učenicima petih razreda OŠ „Rikard Katalinić Jeretov“ u Opatiji. Anketirani učenici pokazali su zainteresiranost za čitanje književnih djela iz popisa kako obvezatne tako i lektire po slobodnom izboru, no u konačnici je kod učenika ipak prevagnuo interes za film kao atraktivan medij. Stoga međupodručna korelacija nastave književnosti i medijske kulture može biti prostor poticanja čitateljske kulture učenika kao i razvoja kritičkog odnosa prema filmskim adaptacijama lektirnih i drugih književnih djela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je napisan u koautorstvu s mr. sc. Milanom Međimorec i Teom Vukelić (Pavlović) koja je 2013. godine obranila diplomski rad s naslovom Dječji kriminalistički roman Ivana Kušana pod mentorstvom dr. sc. Maje Verdonik, na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci