Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 880618

Usporedba djece i adolescenata s obzirom na lokalizaciju kvalitete prikazanih objekata


Ivanov, Lozena; Penezić, Zvjezdan; Ćirić, Josip
Usporedba djece i adolescenata s obzirom na lokalizaciju kvalitete prikazanih objekata // RADOVI - Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije, 38 (2000), 15; 97-110 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 880618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba djece i adolescenata s obzirom na lokalizaciju kvalitete prikazanih objekata
(Childrens and adolescents understanding of relationship among sensations and physical characteristics of objects)

Autori
Ivanov, Lozena ; Penezić, Zvjezdan ; Ćirić, Josip

Izvornik
RADOVI - Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije (0352-6798) 38 (2000), 15; 97-110

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Djeca ; adolescenti ; osjeti ; osjetni organi ; objekti
(Children ; adolescents ; sensations ; objects ; senses)

Sažetak
Posljednjih nekoliko desetljeća dosta se pažnje posvećuje metakognitivnom razvoju djece. U skladu s radovima Piageta glavne su teme razvoj koncepcije mišljenja, ali i emocija, obrambenih mehanizama, odnosa stvarnog i nejasnog. Jedan od problema koji još nije dobio odgovarajuću pažnju jest razumijevanje razlika između dva paralelna opisivanja vanjskog svijeta: subjektivnog i objektivnog. U ovom radu prikazuje se usporedba djece u dobi od šest i devet godina, te adolescenata s obzirom na razumijevanje odnosa između osjeta i fizičkih obilježja objekata. Također se uspoređuju i rezultati dobiveni u ovom ispitivanju s rezultatima koje je Subbotsky (1997) dobio na uzorcima britanskih ispitanika slične dobi. Razlike postoje između hrvatskih ispitanika različite životne dobi. Pokazalo se da stariji ispitanici daju više “subjektivnih” odgovora (odnosno osjete lokaliziraju u senzornim organima, a ne u samim predmetima) što je u skladu s pretpostavljenom razinom kognitivnog razvoja. Između hrvatskih i britanskih ispitanika postoje razlike između frekvencija subjektivnih i objektivnih odgovora i u dobi od šest i u dobi od devet godina. Hrvatski ispitanici daju značajno više subjektivnih odgovora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Lozena Ivanov (autor)

Avatar Url Zvjezdan Penezić (autor)

Avatar Url Josip Ćirić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivanov, Lozena; Penezić, Zvjezdan; Ćirić, Josip
Usporedba djece i adolescenata s obzirom na lokalizaciju kvalitete prikazanih objekata // RADOVI - Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije, 38 (2000), 15; 97-110 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Ivanov, L., Penezić, Z. & Ćirić, J. (2000) Usporedba djece i adolescenata s obzirom na lokalizaciju kvalitete prikazanih objekata. RADOVI - Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije, 38 (15), 97-110.
@article{article, author = {Ivanov, Lozena and Penezi\'{c}, Zvjezdan and \'{C}iri\'{c}, Josip}, year = {2000}, pages = {97-110}, keywords = {Djeca, adolescenti, osjeti, osjetni organi, objekti}, journal = {RADOVI - Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije}, volume = {38}, number = {15}, issn = {0352-6798}, title = {Usporedba djece i adolescenata s obzirom na lokalizaciju kvalitete prikazanih objekata}, keyword = {Djeca, adolescenti, osjeti, osjetni organi, objekti} }
@article{article, author = {Ivanov, Lozena and Penezi\'{c}, Zvjezdan and \'{C}iri\'{c}, Josip}, year = {2000}, pages = {97-110}, keywords = {Children, adolescents, sensations, objects, senses}, journal = {RADOVI - Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije}, volume = {38}, number = {15}, issn = {0352-6798}, title = {Childrens and adolescents understanding of relationship among sensations and physical characteristics of objects}, keyword = {Children, adolescents, sensations, objects, senses} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font