Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 880540

Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti – uloge propagande, stereotipa i odnosa s javnošću


Skoko, Božo
Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti – uloge propagande, stereotipa i odnosa s javnošću // Domovinska (i europska) sigurnost - Kriza sigurnosti i politike upravljanja suverenitetom / Cvikić, Sanja ; Žebec Šilj, Ivana i Bendra Ivana (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2017. str. 25-38


CROSBI ID: 880540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti – uloge propagande, stereotipa i odnosa s javnošću
(The 1991 Croatia Media Image in the European Publics - The Role of Propaganda, Stereotypes and Public Relations)

Autori
Skoko, Božo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Domovinska (i europska) sigurnost - Kriza sigurnosti i politike upravljanja suverenitetom

Urednik/ci
Cvikić, Sanja ; Žebec Šilj, Ivana i Bendra Ivana

Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

Grad
Zagreb

Godina
2017

Raspon stranica
25-38

ISBN
978-953-7964-39-9

Ključne riječi
Hrvatska ; rat ; propaganda ; odnosi s javnošću ; imidž ; Srbija ; Jugoslavija
(Croatia ; war ; propaganda ; public relations ; image ; Serbia ; Yougoslavia)

Sažetak
Rad analizira percepciju Hrvatske u europskoj javnosti početkom devedesetih godina prošlog stoljeća u vrijeme raspada Jugoslavije, proglašenja hrvatske neovisnosti i obrane od velikosrpske agresije. Hrvatska je 1991. bila prilično nepoznata, a uzroci sukoba na prostoru bivše Jugoslavije nedovoljno jasni. U pojedinim javnostima Hrvatska i njezini odnosi sa Srbijom bili su promatrani kroz stereotipe i nagomilane dezinformacije. Rad otkriva uzroke takve percepcije i medijske slike, a tri ključna elementa su: dugogodišnja i utjecajna jugoslavenska propaganda, utjecaj Beograda na tadašnju jugoslavensku diplomatsku mrežu i izvještavanje dopisnika inozemnih medija te nerazumijevanje i nezainteresiranost svjetskih moćnika za događanja u tadašnjoj Jugoslaviji. Presudnu ulogu u promjeni te percepcije nisu imala izravno zbivanja na terenu već pokretanje odnosa s javnošću, otvaranje komunikacije s inozemnim javnostima od strane pojedinih hrvatskih institucija te sustavno informiranje javnosti, neutraliziranje stereotipa i dezinformacija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
015-0152482-2476 - JAVNOST, ELITE, MEDIJI I KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA ULASKA HRVATSKE U EU (Blanuša, Nebojša, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Božo Skoko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Skoko, Božo
Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti – uloge propagande, stereotipa i odnosa s javnošću // Domovinska (i europska) sigurnost - Kriza sigurnosti i politike upravljanja suverenitetom / Cvikić, Sanja ; Žebec Šilj, Ivana i Bendra Ivana (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2017. str. 25-38
Skoko, B. (2017) Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti – uloge propagande, stereotipa i odnosa s javnošću. U: Cvikić, S. & Žebec Šilj, I. (ur.) Domovinska (i europska) sigurnost - Kriza sigurnosti i politike upravljanja suverenitetom. Zagreb, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, str. 25-38.
@inbook{inbook, author = {Skoko, Bo\v{z}o}, year = {2017}, pages = {25-38}, keywords = {Hrvatska, rat, propaganda, odnosi s javno\v{s}\'{c}u, imid\v{z}, Srbija, Jugoslavija}, isbn = {978-953-7964-39-9}, title = {Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti – uloge propagande, stereotipa i odnosa s javno\v{s}\'{c}u}, keyword = {Hrvatska, rat, propaganda, odnosi s javno\v{s}\'{c}u, imid\v{z}, Srbija, Jugoslavija}, publisher = {Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Skoko, Bo\v{z}o}, year = {2017}, pages = {25-38}, keywords = {Croatia, war, propaganda, public relations, image, Serbia, Yougoslavia}, isbn = {978-953-7964-39-9}, title = {The 1991 Croatia Media Image in the European Publics - The Role of Propaganda, Stereotypes and Public Relations}, keyword = {Croatia, war, propaganda, public relations, image, Serbia, Yougoslavia}, publisher = {Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font