Pregled bibliografske jedinice broj: 880540
Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti – uloge propagande, stereotipa i odnosa s javnošću
Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti – uloge propagande, stereotipa i odnosa s javnošću // Domovinska (i europska) sigurnost - Kriza sigurnosti i politike upravljanja suverenitetom / Cvikić, Sanja ; Žebec Šilj, Ivana i Bendra Ivana (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2017. str. 25-38
CROSBI ID: 880540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti
– uloge propagande, stereotipa i odnosa s javnošću
(The 1991 Croatia Media Image in the European
Publics - The Role of Propaganda, Stereotypes
and Public Relations)
Autori
Skoko, Božo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Domovinska (i europska) sigurnost - Kriza sigurnosti i politike upravljanja suverenitetom
Urednik/ci
Cvikić, Sanja ; Žebec Šilj, Ivana i Bendra Ivana
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
25-38
ISBN
978-953-7964-39-9
Ključne riječi
Hrvatska ; rat ; propaganda ; odnosi s javnošću ; imidž ; Srbija ; Jugoslavija
(Croatia ; war ; propaganda ; public relations ; image ; Serbia ; Yougoslavia)
Sažetak
Rad analizira percepciju Hrvatske u europskoj javnosti početkom devedesetih godina prošlog stoljeća u vrijeme raspada Jugoslavije, proglašenja hrvatske neovisnosti i obrane od velikosrpske agresije. Hrvatska je 1991. bila prilično nepoznata, a uzroci sukoba na prostoru bivše Jugoslavije nedovoljno jasni. U pojedinim javnostima Hrvatska i njezini odnosi sa Srbijom bili su promatrani kroz stereotipe i nagomilane dezinformacije. Rad otkriva uzroke takve percepcije i medijske slike, a tri ključna elementa su: dugogodišnja i utjecajna jugoslavenska propaganda, utjecaj Beograda na tadašnju jugoslavensku diplomatsku mrežu i izvještavanje dopisnika inozemnih medija te nerazumijevanje i nezainteresiranost svjetskih moćnika za događanja u tadašnjoj Jugoslaviji. Presudnu ulogu u promjeni te percepcije nisu imala izravno zbivanja na terenu već pokretanje odnosa s javnošću, otvaranje komunikacije s inozemnim javnostima od strane pojedinih hrvatskih institucija te sustavno informiranje javnosti, neutraliziranje stereotipa i dezinformacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2476 - JAVNOST, ELITE, MEDIJI I KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA ULASKA HRVATSKE U EU (Blanuša, Nebojša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Profili:
Božo Skoko
(autor)