Pregled bibliografske jedinice broj: 880485
Filozofski pristup u pripremi studenata studija sestrinstva za rad – dosljednost i postojanost u primjeni teorije u praktičnom radu prema deontologiji I. Kanta
Filozofski pristup u pripremi studenata studija sestrinstva za rad – dosljednost i postojanost u primjeni teorije u praktičnom radu prema deontologiji I. Kanta // Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse / Dr.sc. Damir Lučanin ; Dr.sc. Jadranka Pavić (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2017. str. 11-11 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 880485 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filozofski pristup u pripremi studenata studija sestrinstva za rad – dosljednost i postojanost u primjeni teorije u praktičnom radu prema deontologiji I. Kanta
(Philosophical approach to preparing students for nursing studies for work - consistency and persistence in application of theory in practical work according to deontology of I. Kanta)
Autori
Pranjić Kozlek Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
/ Dr.sc. Damir Lučanin ; Dr.sc. Jadranka Pavić - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2017, 11-11
ISBN
978-953-6239-55-9
Skup
Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 20.03.2017. - 21.03.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
cjelovitost, postojanost, temelji djelovanja, obveza dužnosti, činjenje dobra
(Integrity, perseverance, basis of action, duties of duty, doing good)
Sažetak
Važnost edukacije za svaku djelatnost ne bi trebala biti upitna. Na studiju sestrinstva uz predavanja i vježbe postiže se spremnost za dobar start u praktičnoj primjeni. Bez formalnog znanja, poznavanja činjenica i usvajanja poznatih i prihvaćenih teorijskih dostignuća, što je plod isključivo kvalitetnog prijenosa činjenica, tj. obrazovanja, ne možemo očekivati vrijedno i kvalitetno djelovanje, barem ne ono praktično i primijenjeno djelovanje koje bi isključivalo metodu pokušaja i pogreške, metodu koja u djelatnosti zdravstva ne smije biti opcija obrazovanja i djelovanja. Uzimajući u obzir ovu činjenicu, jasnije je da je temeljno i kvalitetno obrazovanje u formiranju cjelovitog djelatnika primarna, odgovorna, zahtjevna i nezaobilazna zadaća onih koji sudjeluju u procesu obrazovanja i pripreme zdravstvenog djelatnika za rad. Kako pripremiti radnika kojemu nije dopušteno učenje temeljnih kompetencija tijekom prakse, nego se u praksi već mora naći kao cjelovit i pripremljen radnik? Ako znamo da je vrijednost učenja kroz praksu temeljito učenje, učenje na slučaju, kako zaobići prirodan slijed učenja činjenica i teorija, s praktičnim radom uglavnom tek u susretu s praksom? Prijenos podataka, što je zadaća učitelja, mora teći od približavanja samih temelja i shvaćanja djelovanja i obveza, tj. dužnosti. Obrazovanje mora početi od temelja ljudskosti, otvaranja znanosti i životu putem učenja kritičkog načina razmišljanja, učeći o temeljnim vrijednostima, naravnom zakonu, transcendentnoj vrijednosti, nužnosti određenog ponašanja i postojanosti u dobrom djelovanju. „Djeluj tako da maksima tvoje volje uvijek može istovremeno vrijediti kao princip sveopćeg zakonodavstva” – I. Kant. Čovjek čini dobro ne iz znanja da je nešto dobro, nego iz nužnosti upisane u samu njegovu bit. Djelovanje – praksa pretpostavljeno je teoriji – činjeničnom znanju, ako postavimo u fokus obvezu činjenja dobra kao unutarnjeg imperativa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija