Pregled bibliografske jedinice broj: 880468
Ceremonija sprovoda u hrvatskoj reportažnoj fotografiji i tiskanim medijima između dva svjetska rata
Ceremonija sprovoda u hrvatskoj reportažnoj fotografiji i tiskanim medijima između dva svjetska rata // ČOVJEK I SMRT: Teološki, filozofski, bioetički i društveni pristup / Markešić, Ivan (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar ; Hrvatsko katoličko sveučilište ; Udruga posmrtna pripomoć, 2017. str. 379-414 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 880468 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ceremonija sprovoda u hrvatskoj reportažnoj
fotografiji i tiskanim medijima između dva
svjetska rata
(Funeral Ceremony in Croatian Reportage Photography
and Print Media in the Interwar Period)
Autori
Magaš Bilandžić, Lovorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
ČOVJEK I SMRT: Teološki, filozofski, bioetički i društveni pristup
/ Markešić, Ivan - Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar ; Hrvatsko katoličko sveučilište ; Udruga posmrtna pripomoć, 2017, 379-414
ISBN
978-953-7964-55-9
Skup
Znanstveno-stručni skup “Čovjek i smrt”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.09.2016. - 16.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
reportažna fotografija, ilustrirani časopisi, smrt, Svijet, sprovod Stjepana Radića, Dušan Šegina, međuratno razdoblje
(reportage photography, illustrated magazines, death, Svijet, funeral of Stjepan Radić, Dušan Šegina, interwar period)
Sažetak
Fotografija je od svojih početaka imala značajnu ulogu u dokumentiranju različitih segmenata života i smrti, a snimanje ceremonije sprovoda predstavljalo je jedan od načina komemoriranja pokojnika. U razdoblju između dva svjetska rata ilustrirani časopisi postali su važnom vizualnom kronikom vremena: stranice popularnih revija poput Svijeta obilovale su reportažnim fotografijama koje su bilježile važne događaje iz društvenog, kulturnog i političkog života Kraljevine SHS/Jugoslavije, a posebna je pažnja bila posvećena vizualnom dokumentiranju sprovoda istaknutih ličnosti. U Svijetu su tijekom 1920-ih i 1930-ih objavljene brojne snimke posljednjeg ispraćaja zaslužnih umjetnika, političara i ostalih visokih dužnosnika iz različitih dijelova kraljevine pri čemu je sprovod Stjepana Radića (1928.) bio jedan od najranijih masovno medijski dokumentiranih događaja koji su kamerom na desecima fotografija zabilježili brojni onodobni profesionalni i amaterski fotografi (Tonka, Donegani, Firšt, Griesbach, Šegina i drugi). U tekstu se na temelju fotografija objavljenih u međuratnom ilustriranom tisku, a koje prikazuju različite segmente ceremonije sprovoda istaknutih pojedinaca (od pokojnika na odru, pogrebne povorke i govora do čina ukopa), razmatra doprinos pojedinih fotografa te ideološka uloga koju su takve snimke imale u kontekstu onodobne društvene i političke situacije u Kraljevini SHS/Jugoslaviji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-4153 - Hrvatska i Srednja Europa: umjetnost i politika u razdoblju moderne (1780.-1945.) (CroCE-ArtPolitics) (Damjanović, Dragan, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Lovorka Magaš Bilandžić
(autor)