Pregled bibliografske jedinice broj: 880332
Projekt Nacionalni ispiti iz matematike u osmim razredima osnovnih škola (NI-OŠ-MAT) 2011. - 2014 .: Rezultati izrade standardiziranoga ispita i prikaz učeničkih postignuća
Projekt Nacionalni ispiti iz matematike u osmim razredima osnovnih škola (NI-OŠ-MAT) 2011. - 2014 .: Rezultati izrade standardiziranoga ispita i prikaz učeničkih postignuća, 2017. (izvještaj).
CROSBI ID: 880332 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projekt Nacionalni ispiti iz matematike u osmim razredima osnovnih škola (NI-OŠ-MAT) 2011. - 2014 .: Rezultati izrade standardiziranoga ispita i prikaz učeničkih postignuća
(The Project of National Examination in Mathematics in the Eighth Grade of Primary Schools (NI-OŠ-MAT) 2011-2014: Development of Standardized Exam and Students’ Achievements)
Autori
Žitnik, Zoran
Izvornik
Projekt Nacionalni ispiti iz matematike u osmim razredima osnovnih škola (NI-OŠ-MAT) 2011. - 2014 .: Rezultati izrade standardiziranoga ispita i prikaz učeničkih postignuća
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, izvještaj
Godina
2017
Ključne riječi
nacionalni ispiti ; matematika ; osnovna škola ; standardizirani ispit ; učenička postignuća
(national examination ; mathematics ; primary school ; standardized exam ; students' achievements)
Sažetak
U sklopu projekta Nacionalni ispiti iz Matematike u osmim razredima osnovnih škola (NI-OŠ-MAT 2011. – 2014.) razvijen je i proveden standardizirani ispit iz Matematike temeljen na suvremenome pristupu ispitivanju znanja i vještina učenika. Razvijene procedure organizacije i provedbe ispitivanja unaprijeđene su kroz etape projekta razvojem informatičke, odnosno aplikacijske podrške u suradnji s projektima Razvoj završnih ispita na kraju obrazovnih ciklusa i Razvoj banke zadataka (projekti Centra). Nadalje, u sklopu projekta razvijena je sveobuhvatna sadržajna struktura ispita iz nastavnoga predmeta Matematike na osnovnoškolskoj razini, definiran je i razvijen nacrt ispita te je kreirana baza matematičkih zadataka. Na velikome i reprezentativnome uzorku učenika i škola provedena su probna ispitivanja zadataka (2011. – 2013.) kao i konačna kalibracija ispita u glavnome ispitivanju 2014. godine. U sklopu glavnoga ispitivanja procijenjene su razine matematičkih znanja i vještina učenika pri završetku osmoga razreda s visokom objektivnošću i pouzdanošću. Završni standardizirani ispit iz Matematike zadovoljava visoke metrijske i sadržajne standarde što jamči zadržavanje kvalitete objektivnoga ispitivanja znanja u njegovim budućim primjenama. Bitna karakteristika takvoga standardiziranog ispita je mogućnost njegova daljnjeg razvoja i unapređenja uz održanje stabilnost standardizacije ispita kao osnove za longitudinalno praćenje rezultata učenika. Budući razvoj ispita nužno bi trebao sadržavati i proširenje prilagodbe ispita na skupine učenika koje nisu bile uključene u provedbu ispitivanja u sklopu ovoga projekta uz nužne kontrole i prilagodbe standardizacije u postupku proširenja. Popratnim upitnicima za učenike i roditelje primijenjenim u sklopu ispitivanja od 2011. do 2014. prikupljene su dodatne informacije o nastavi Matematike i temama vezanim uz nastavu Matematike te je dobiven uvid u neke od mogućih čimbenika povezanih s rezultatima ispitivanja. Kroz četiri godine ispitivanja dobiven je važan pregled tijeka, smjera i snage promjena u praćenim čimbenicima te njihove moguće iskoristivosti u predikciji uspjeha na ispitu iz Matematike
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Nacionalni centar