Pregled bibliografske jedinice broj: 880316
Didaktika nastave za net generacije
Didaktika nastave za net generacije // Novi izzivi v edukaciji / Krajnčan, Mitja (ur.).
Koper: Zavod za socijalno pedagogiko pri PEF UP, 2016. str. 7-7 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 880316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktika nastave za net generacije
(Didactic of classes for net generations)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Novi izzivi v edukaciji
/ Krajnčan, Mitja - Koper : Zavod za socijalno pedagogiko pri PEF UP, 2016, 7-7
Skup
1. međunarodna stručno-naučna konferencija "Novi izzivi v edukaciji"
Mjesto i datum
Čatež ob Savi, Slovenija, 21.10.2016. - 23.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
didaktika, net generacija, konstruktivistička didaktika, multimedijska didaktika
(didactics, net generations, constructivist didactics, multimedia didactics)
Sažetak
Autor problematizira primjerenost razredno-predmetno-satnog sustava današnjim generacijama djece i tinejdžera. Naime, taj je sustav nastao prije tristo i pedeset godina, u vrijeme kada su učitelji na raspolaganju od medija imali samo malobrojne knjige te prirodno i društveno okruženje u kojem je škola djelovala. Didaktička rješenja koja dominiraju u školama još su uvijek bliža didaktičkim paradigmama iz devetnaestog i prve polovine proteklog stoljeća negoli suvremenim teorijama učenja i nastave (konstruktivistička teorija, kurikulumske teorije itd. Spoznaje neuroznanosti te psihologije i didaktike ukazuju da današnja djeca i tinejdžeri učenju pristupaju na sasvim drugi način, a za učenje imaju na raspolaganju daleko atraktivniji repertoar medija od onoga koji je imao Komensky i učitelji koji su djelovali u njegovo doba. Nažalost, ti moćni i atraktivni mediji se podređuju okvirima i didaktičkim modelima koji su razvijeni davno prije njihove pojave. Digitalni mediji s ponudom za učenje igranjem snažno konkuriraju atraktivnošću onome što se nudi u današnjoj školi i nastavi. Autor pita: Koliko je opravdano roditelje i djecu plašiti opasnostima koje donosi pretjerano dnevno bavljenje digitalnim medijima, uz zanemarivanje školskih obveza koje po atraktivnosti nisu na razini onoga što nude digitalni mediji. Posebnu pozornost posvećuje autor pedagoškim vrijednostima digitalnih video igara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Autor je prezentirao na konferenciji rezultate vlastitih istraživanja za potrebe projekta "Nastava i škola za net generacije" koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost od 2014. do 2017. godine.