Pregled bibliografske jedinice broj: 880129
KOGNITIVNA KIBERNETIKA - BUDUĆNOST KOJA JE ZAPOČELA
KOGNITIVNA KIBERNETIKA - BUDUĆNOST KOJA JE ZAPOČELA // 34. međunarodni simpozij/ International Symposium/ 34 nd International Symposium on New Technologies / Srb Neven (ur.).
Šibenik: Elektrotehničko društvo Zagreb, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 880129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOGNITIVNA KIBERNETIKA - BUDUĆNOST KOJA JE ZAPOČELA
(COGNITIVE CYBERNETICS – A FUTURE THAT IS STARTED)
Autori
Balaž, Zdenko ; Haun, Matthias
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
34. međunarodni simpozij/ International Symposium/ 34 nd International Symposium on New Technologies
/ Srb Neven - Šibenik : Elektrotehničko društvo Zagreb, 2017
Skup
34. međunarodni simpozij / International Symposium / 34 nd International Symposium on New Technologies, Dani Josipa Lončara / Josip Lončar Days , 15.-16. svibnja 2017.
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 15.05.2017. - 16.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kognitivna kibernetika, obrazovni programi, tripartitni model, inženjer znanja
(cognitive cybernetics, educational programs, trial model, knowledge engineer)
Sažetak
Kognitivna kibernetika proširenje je "klasične" kibernetike, koja uključuje spoznaje znanosti o kognitivnoj kontroli i regulaciji umjetno- tehničkih sustava (električni, strojevi i sl.), socio-tehničkih sustava (organizmi, organizacije, procesi, strukture i dr.), kognitivne aspekta socio-tehničkih sustava temeljenih pomoću kognitivnih modela, kognitivno funkcionalnu i postupovnu implementaciju sustava, rješavanja problema temeljenih na prirodnim metodama analognim kognitivnim računalnim tehnikama i realizaciju rješenja sustava i njihovog upravljanja u kontekstu metodologije i pristupa menadžmentu. Poučavanje kognitivnih kibernetičkih metoda zahtijeva primjenu specifičnih obrazovnih programa utemeljenih na modelu suvremenosti koja uključuje teoriju, praksu i istraživanje. Ovakav model namijenjen je inženjerima znanja, novoj generacija stručnjaka u izazovnom obrazovnom procesu. Takav edukacijski proces moguće je ostvariti na temelju: održive fleksibilnosti, prepoznatoj stupnjevanoj kvalifikaciji, privlačnosti edukacije za tržište rada, programa diplomskog studija kao organizacije za poučavanje, stjecanja vještina rješavanja problema kao didaktički ključnih ciljeva, inovativnog i kooperativnog istraživanja kao trećeg stupnja edukacije za rješenja interoperabilnosti primjene. Rad prezentira kognitivnu razradu za uvođenje edukacijskih modula tvrtke ITK koja je osnivač Instituta za kognitivnu kibernetiku u Vijetnamu u suradnji sa sveučilištima u Heilbronnu, Karlsruheu, Košicama, Beču i Elektrotehničkim odjelom Tehničkog veleučilište u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti