Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 880054

Profesionalna socijalizacija i razvoj (mladih) akademskih djelatnika: obilježja i izazovi


Vignjević, Bojana
Profesionalna socijalizacija i razvoj (mladih) akademskih djelatnika: obilježja i izazovi // Knjiga sažetaka DOKON 2017 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 880054 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Profesionalna socijalizacija i razvoj (mladih) akademskih djelatnika: obilježja i izazovi
(Professional socialization of junior academics: characteristics and challenges)

Autori
Vignjević, Bojana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka DOKON 2017 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017, 17-18

ISBN
978-953-7975-49-4

Skup
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti, DOKON 2016

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 03.06.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
akademska profesija ; profesionalna socijalizacija ; kultura
(academic profession ; professional socialisation ; culture)

Sažetak
Stjecanje identiteta akademskog djelatnika te izrastanje u samostalnog istraživača i nastavnika koji će biti produktivan i aktivan u svome području predstavlja proces profesionalne socijalizacije (Austin i McDaniels, 2006 ; Gardner, 2010). Dimenzije profesionalne socijalizacije podrazumijevaju najmanje tri paralelna procesa: socijalizaciju u akademski život, organizaciju te specifičnu disciplinu u kojoj će se osoba profilirati, a ovisno o karakteristikama spomenutih procesa, akademski djelatnici stječu različite kompetencije. Socijalizaciju se pritom promatra kroz koncept kulture koji omogućuje raspravu o različitim aspektima socijalizacije (akademske i socijalne integracije) (Tierney, 1997 ; Anderson i Anderson, 2012). Profesionalna socijalizacija odvija se na tri, međusobno povezane razine: makrorazini, mezorazini i mikrorazini. Makrorazina obuhvaća znanstveničku i disciplinarnu socijalizaciju te se promatra s obzirom na širi društvenopolitički, povijesni i organizacijski (povijesni) kontekst. Mezorazina uključuje ustanove rada i obrazovanja te njihove organizacijske jedinice pri čemu se promatraju osobitosti organizacijskih kultura u koje su pojedinci smješteni. Na mikrorazini promatraju se osobni stavovi, vrijednosti, pristup profesiji, socioekonomsko porijeklo te rodna, obiteljska i druga pitanja koja utječu na osobni razvoj, kao i na viđenje kulture u kojoj se odvija profesionalna socijalizacija (Brajdić Vuković, 2013). Uzimajući u obzir složenost procesa profesionalne socijalizacije akademskih djelatnika, u okviru projekta Hrvatske zaklade za znanost „Kompetencijski okvir akademske profesije: između novih zahtjeva i mogućnosti“ (APROFRAME) provodi se istraživanje čije je temeljno istraživačko pitanje Na koji se način kroz profesionalnu socijalizaciju usvajaju važni implicitni i eksplicitni elementi akademske profesije? Kako bi se utvrdilo što je važno znati (odnosno koje kompetencije posjedovati) te kako se stječu ova znanja i kompetencije, u okviru kvalitativne metodologije istraživanja rabila su se dva pristupa: analiza narativa i fenomenologija. Ovi pristupi omogućuju uvid u osobna iskustva sudionika istraživanja tijekom profesionalne socijalizacije te značenja koja oni pridaju pojedinim iskustvima pri čemu se analiza narativa upotrebljavala za prikupljanje povijesnih iskustava, odnosno biografije sudionika istraživanja, a fenomenologija za uvid u iskustva i značenja koja sudionici istraživanja pridaju fenomenima. Uzorak za istraživanje odabran je tehnikom maksimalne varijacije radi dobivanja najveće moguće raznolikosti iskustava, a obuhvatio je sudionike iz svih znanstvenih područja koji imaju barem pet godina iskustva u visokom obrazovanju. U trenutačnoj fazi analize rezultata istraživanja primjećuje se raznolikost iskustava mladih akademskih djelatnika, kao i mnogobrojnost čimbenika koji utječu na dinamiku procesa profesionalne socijalizacije. U tom kontekstu ističe se važnost postojanja sustava podrške u procesu napredovanja i razvoja mladih akademskih djelatnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Bojana Vignjević Korotaj (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Vignjević, Bojana
Profesionalna socijalizacija i razvoj (mladih) akademskih djelatnika: obilježja i izazovi // Knjiga sažetaka DOKON 2017 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Vignjević, B. (2017) Profesionalna socijalizacija i razvoj (mladih) akademskih djelatnika: obilježja i izazovi. U: Kovač, V., Ledić, J. & Kušić, S. (ur.)Knjiga sažetaka DOKON 2017.
@article{article, author = {Vignjevi\'{c}, Bojana}, year = {2017}, pages = {17-18}, keywords = {akademska profesija, profesionalna socijalizacija, kultura}, isbn = {978-953-7975-49-4}, title = {Profesionalna socijalizacija i razvoj (mladih) akademskih djelatnika: obilje\v{z}ja i izazovi}, keyword = {akademska profesija, profesionalna socijalizacija, kultura}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vignjevi\'{c}, Bojana}, year = {2017}, pages = {17-18}, keywords = {academic profession, professional socialisation, culture}, isbn = {978-953-7975-49-4}, title = {Professional socialization of junior academics: characteristics and challenges}, keyword = {academic profession, professional socialisation, culture}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font