Pregled bibliografske jedinice broj: 879937
Intervencije i tretmani autističnog poremećaja kod djece
Intervencije i tretmani autističnog poremećaja kod djece, 2017., postdiplomski specijalisticki, Filozofski fakultet, Zagreb, Croatia
CROSBI ID: 879937 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intervencije i tretmani autističnog poremećaja kod djece
(Psychosocial interventions and treatments of autistic disorder in children)
Autori
Glavina, Eleonora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Croatia
Datum
17.05
Godina
2017
Stranica
58
Mentor
Vulić-Prtorić, Anita
Ključne riječi
autistični poremećaj, usmjerene intervencije autističnog poremećaja, modeli sveobuhvatnih tretmana autističnog poremećaja, bihevioralna teorijska terapijska paradigma, primijenjena analiza ponašanja, praksa temeljena na dokazima, dokazi temeljeni na praksi, razvojna psihopatologija.
(autistic disorder, directed interventions, comprehensive treatment models, behavioral theory therapy paradigm, applied behaviour analysis, evidence – based practice, practice based evidence, developmental psychopathology.)
Sažetak
Autistični poremećaj pervazivni je razvojni poremećaj koji počinje u ranom djetinjstvu i bitno utječe na socijalni, emocionalni, komunikacijski i kognitivni razvoj. Heterogena etiologija poremećaja utjecala je na razvoj različitih intervencija i tretmana poremećaja osobito u dječjoj dobi. Cilj rada je ponuditi pregled psihosocijalnih intervencija i tretmana autističnog poremećaja kod djece te njihove učinkovitosti na različita razvojna područja koristeći recentnu literaturu iz ovog područja. Intervencije i tretmane autističnog poremećaja kod djece možemo podijeliti u dvije osnovne skupine: usmjerene intervencije i modele sveobuhvatnih tretmana. Usmjerene intervencije uglavnom su proizašle iz bihevioralne teorijske paradigme, dok modeli sveobuhvatnih programa proizilaze iz bihevioralne, razvojne, eklektičke i mješovite teorijske paradigme. Intervencije i tretmani proizašli iz bihevioralne paradigme uglavnom imaju dobro utvrđenu efikasnost i njih se ističe u literaturi kao prevladavajuće i učinkovite. Način provođenja navedenih tretmana i rezultate, moguće je mjeriti strogim znanstvenim mjerilima, međutim postavlja se pitanje da li se ti tretmani i intervencije na takav način i provode u praksi. Isto tako, da li intervencije i tretmani koji nisu mjerljivi na navedene načine, tj. njihova učinkovitost nije utvrđena u strogo kontroliranim uvjetima, jesu ili nisu u praksi učinkoviti. Zaključno, možemo reći da izbor intervencije i tretmana ovisi o nizu faktora koji uključuju znanje i vještine praktičara, individualne karakteristike djeteta, procjenu kapaciteta obitelji i poznavanje obiteljskog okruženja. Važno je istaknuti da rezultati svi tretmanskih pristupa govore u prilog činjenicama da tretman treba započeti što ranije, što intenzivnije ga provoditi uz uključenost i suradnju stručnjaka, članova obitelji i obiteljskog okruženja na dobrobit djeteta i njegovog napretka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija