Pregled bibliografske jedinice broj: 879928
Razina obrazovanja utječe na poduzetničke aktivnosti, a time i na brži gospodarski rast – sličnosti i razlike Hrvatske i Finske
Razina obrazovanja utječe na poduzetničke aktivnosti, a time i na brži gospodarski rast – sličnosti i razlike Hrvatske i Finske // Polytechnic and design, 3 (2015), 2; 194-207 doi:10.19279/TVZ.PD.2015-3-2-10 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 879928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razina obrazovanja utječe na poduzetničke aktivnosti, a time i na brži gospodarski rast – sličnosti i razlike Hrvatske i Finske
(The level of education has influence on entrepreneurial activity and thus on faster economic growth - the similarities and differences in Croatia and Finland)
Autori
Bračun, Sanja
Izvornik
Polytechnic and design (1849-1995) 3
(2015), 2;
194-207
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovni sustav, gospodarski rast, razina obrazovanja, poduzetnička aktivnosti, prepoznavanje prilika na tržištu, uspješnost poduzetničkog pothvata
(education system, economic growth, level of education, entrepreneurial activities, market opportunities identification, successfulness of entrepreneurial venture)
Sažetak
Razina obrazovanja direktan je rezultat obrazovnog sustava. Hrvatski i finski obrazovni sustavi posve su različiti. Ne samo po svojoj temeljnoj osnovi i ulaganjima već i po rezultatima. Cilj ovog istraživanja je potvrditi kako razina obrazovanja u oba obrazovna sustava imaju isti utjecaj i smjer na poduzetničke aktivnosti. Poduzetnička aktivnost ne ovisi isključivo o razini obrazovanja poduzetnika, no njen utjecaj je značajan i vrijedan istraživanja. Poduzetnici koji na tržište rada dolaze iz finskog i hrvatskog obrazovnog sustava su različiti. Različite su i njihove poduzetničke kompetencije. Ono što im je zajedničko je veza između razine obrazovanja i poduzetničkih aktivnosti. S rastom obrazovne razine rastu i poduzetničke aktivnosti. S rastom obrazovne razine, raste i mogućnost prepoznavanja prilika na tržištu, što je iznimno važan poticaj za pokretanje poduzetničkog pothvata. Ono na što obrazovna razina nema utjecaja, niti u jednoj zemlji je njihovo odustajanje od poduzetničkog pothvata. Na svim razinama je već dulje vrijeme prepoznata potreba reforme hrvatskog obrazovnog sustava, no bez osiguranih dostatnih financijskih sredstava i podrške političkih i društvenih struktura ona se ne može provesti. Dio te reforme treba biti i uvođenje obrazovanja za poduzetništvo, i to ne isključivo kao dio visokoškolskog obrazovanja, već i kao dio srednjoškolskog te cjeloživotnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti