Pregled bibliografske jedinice broj: 879872
Fotografiranje kao postupak u nastavi : Priručnik za učitelje i studente učiteljskih i prirodoslovnih studija
Fotografiranje kao postupak u nastavi : Priručnik za učitelje i studente učiteljskih i prirodoslovnih studija. Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017 (prirucnik)
CROSBI ID: 879872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fotografiranje kao postupak u nastavi : Priručnik za učitelje i studente učiteljskih i prirodoslovnih studija
(Photographing in the teaching process : Manual for teachers and students of educational and natural science studies)
Autori
Ledinšćak, Josip ; Popović, Željko ; Bogut, Irella ; Užarević, Zvonimir
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2017
Stranica
96
ISBN
987-953-6965-54-0
Ključne riječi
fotografiranje, nastava, prirodoslovlje, učiteljski studij, studij biologije
(photography, teaching, natural sciences, teacher training, biology study)
Sažetak
Priručnik o fotografiranju pruža podršku nastavnicima pri pripremi fotografija za nastavu u skladu s didaktičko–metodičkim standardima i zahtjevima. Služi kao materijal za podršku pripreme nastave kako Prirode i društva, Prirode i Biologije u osnovnoškolskom, tako i u srednjoškolskom i visokoškolskom prirodoslovnom obrazovanju. Osobito je koristan fotografima, izviđačima, planinarima i svima drugima za kvalitetno fotografiranje u prirodi. U knjizi se daje pregled povijesti fotografije, pojašnjavaju se vrste, dijelovi i građa fotoaparata te se nudi izbor različitih fotoaparata i objektiva uz potrebna obrazloženja i pojašnjenja. Prikazani su primjeri korištenja različitih tehnika i opreme, a ilustrirani su fotografijama živih bića na kojima su prikazane razlike uvjetovane odabirom pri njihovoj pripremi i korištenju te se upućuje na efekte i razlike u kvaliteti fotografija koji se time ostvaruju. Pojašnjava se problematika fotografiranja biljaka i životinja u prirodi. Obrađuje se i uporaba bljeskalice, focus stacking te se analizira načine na koje se fotografiju može učiniti zanimljivijom, a navode se i najčešće pogreške pri fotografiranju i obrazlažu se različite tehnike obrade fotografija. Čitatelji bez većeg prethodnog znanja o fotografijama i fotografiranju mogu odabrati odgovarajuće postavke te pripremiti kvalitetne fotografije koje će prema predstavljenim smjernicama moći upotrijebiti i tijekom nastave. Nude se i različiti primjeri primjene fotografije s obzirom na nastavni program i temu. Priručnik uz Uvod sadrži 5 cjelina: O fotoaparatima i fotografiji, Tehnike fotografiranja, Uloga fotoaparata i fotografije u nastavi prirode i društva, Primjeri primjene fotografije i fotografiranja prirode u nastavi prirode i društva, Zaključno o fotografiji i fotografiranju u nastavi prirodoslovnih predmeta. Na kraju slijedi Literatura koja sadrži 43 reference te popis predložene dodatne literature sa 7 literaturna izvora kao i popis sa 13 internetskih izvora. Kao dodatak priložen je Popis priloženih fotografija (53).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija, Znanost o umjetnosti
Napomena
Knjiga sadrži dodatke koji se nalaze na URL adresi: http://wt.foozos.hr/odsjek-za-prirodne-znanosti/fotografiranje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek