Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 879581

Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama?


Skočić Mihić, Sanja; Blanuša Trošelj, Danijela; Zoričić, Tijana
Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama? // Dijete, knjiga i novi mediji / Mendeš, Branimir. ; Vidović Schreiber, Tea Tereza (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 65-82 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 879581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama?
(Are teachers familiar with problem picture books and picture books for children with disabilities?)

Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Blanuša Trošelj, Danijela ; Zoričić, Tijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete, knjiga i novi mediji / Mendeš, Branimir. ; Vidović Schreiber, Tea Tereza - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 65-82

ISBN
978-953-352-005-6

Skup
Dijete, knjiga i novi mediji

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.09.2016. - 23.09.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
odgajatelji, djeca s teškoćama, inkluzivne vrijednosti, profesionalni razvoj
(preschool teacher, children with disabilities, inclusive values, profesioal developent)

Sažetak
Problemska slikovnica kao novi žanr u dječjoj književnosti ima važno mjesto u odgojno- obrazovnom radu s djecom rane i predškolske dobi. U suvremenim inkluzivnim skupinama čitanje problemskih slikovnica djeci na prihvatljiv i razumljiv način omogućuje nošenje s različitim izazovnim situacijama, kao i razvoj vrijednosti kao što su uvažavanje, tolerancija, poštivanje različitosti. Osobito slikovnice o djeci s teškoćama mogu doprinijeti da predškolsko dijete bolje razumije osobitosti djece s teškoćama, a time razvija inkluzivne vrijednosti. U radu se polazi od hipoteze da su odgajatelji nedostatno upoznati s problemskih slikovnicama, a osobito slikovnice o djeci s teškoćama, što je povezano s učestalosti njihovog čitanja djeci u skupinama. Uzorak istraživanja čini 141 odgajatelj, koji su ispunjavali upitnik s više skala. Odgojiteljima su upoznati s problemskim slikovnicama tek u manjoj mjeri, dok smatraju da nisu upoznati sa slikovnicama o djeci s teškoćama. više od dvije trećine odgajatelja poznaje problemske slikovnice i čita ih djeci u odgojno-obrazovnom radu, dok slikovnice o djeci s teškoćama poznaje i čita tek svaki drugi odgajatelja. Upoznatiji su i više čitaju problemske slikovnice u odnosu na slikovnice o djeci s teškoćama. Upravo slikovnice o djeci s teškoćama učestalije koriste odgajatelji koji ih bolje poznaju. Odgajatelji smatraju da su slikovnice o djeci s teškoćama nedostupne i preskupe. Ukupno navode 10-tak naslova problemskih slikovnica koje smatraju osobito vrijednima za čitanje djeci u skupini. U radu su dane smjernice za unaprjeđenje korištenja problemskih slikovnica koje su izuzetno vrijedan materijal u odgojno obrazovnom radu odgajatelja sa svom djecom, a osobito u oblikovanju inkluzivnih zajednica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Skočić Mihić, Sanja; Blanuša Trošelj, Danijela; Zoričić, Tijana
Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama? // Dijete, knjiga i novi mediji / Mendeš, Branimir. ; Vidović Schreiber, Tea Tereza (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 65-82 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Skočić Mihić, S., Blanuša Trošelj, D. & Zoričić, T. (2017) Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama?. U: Mendeš, B. & Vidović Schreiber, T. (ur.)Dijete, knjiga i novi mediji.
@article{article, author = {Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Blanu\v{s}a Tro\v{s}elj, Danijela and Zori\v{c}i\'{c}, Tijana}, year = {2017}, pages = {65-82}, keywords = {odgajatelji, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, inkluzivne vrijednosti, profesionalni razvoj}, isbn = {978-953-352-005-6}, title = {Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s te\v{s}ko\'{c}ama?}, keyword = {odgajatelji, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, inkluzivne vrijednosti, profesionalni razvoj}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Blanu\v{s}a Tro\v{s}elj, Danijela and Zori\v{c}i\'{c}, Tijana}, year = {2017}, pages = {65-82}, keywords = {preschool teacher, children with disabilities, inclusive values, profesioal developent}, isbn = {978-953-352-005-6}, title = {Are teachers familiar with problem picture books and picture books for children with disabilities?}, keyword = {preschool teacher, children with disabilities, inclusive values, profesioal developent}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font