Pregled bibliografske jedinice broj: 879581
Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama?
Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama? // Dijete, knjiga i novi mediji / Mendeš, Branimir. ; Vidović Schreiber, Tea Tereza (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 65-82 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 879581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama?
(Are teachers familiar with problem picture books and picture books for children with disabilities?)
Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Blanuša Trošelj, Danijela ; Zoričić, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete, knjiga i novi mediji
/ Mendeš, Branimir. ; Vidović Schreiber, Tea Tereza - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 65-82
ISBN
978-953-352-005-6
Skup
Dijete, knjiga i novi mediji
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.09.2016. - 23.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgajatelji, djeca s teškoćama, inkluzivne vrijednosti, profesionalni razvoj
(preschool teacher, children with disabilities, inclusive values, profesioal developent)
Sažetak
Problemska slikovnica kao novi žanr u dječjoj književnosti ima važno mjesto u odgojno- obrazovnom radu s djecom rane i predškolske dobi. U suvremenim inkluzivnim skupinama čitanje problemskih slikovnica djeci na prihvatljiv i razumljiv način omogućuje nošenje s različitim izazovnim situacijama, kao i razvoj vrijednosti kao što su uvažavanje, tolerancija, poštivanje različitosti. Osobito slikovnice o djeci s teškoćama mogu doprinijeti da predškolsko dijete bolje razumije osobitosti djece s teškoćama, a time razvija inkluzivne vrijednosti. U radu se polazi od hipoteze da su odgajatelji nedostatno upoznati s problemskih slikovnicama, a osobito slikovnice o djeci s teškoćama, što je povezano s učestalosti njihovog čitanja djeci u skupinama. Uzorak istraživanja čini 141 odgajatelj, koji su ispunjavali upitnik s više skala. Odgojiteljima su upoznati s problemskim slikovnicama tek u manjoj mjeri, dok smatraju da nisu upoznati sa slikovnicama o djeci s teškoćama. više od dvije trećine odgajatelja poznaje problemske slikovnice i čita ih djeci u odgojno-obrazovnom radu, dok slikovnice o djeci s teškoćama poznaje i čita tek svaki drugi odgajatelja. Upoznatiji su i više čitaju problemske slikovnice u odnosu na slikovnice o djeci s teškoćama. Upravo slikovnice o djeci s teškoćama učestalije koriste odgajatelji koji ih bolje poznaju. Odgajatelji smatraju da su slikovnice o djeci s teškoćama nedostupne i preskupe. Ukupno navode 10-tak naslova problemskih slikovnica koje smatraju osobito vrijednima za čitanje djeci u skupini. U radu su dane smjernice za unaprjeđenje korištenja problemskih slikovnica koje su izuzetno vrijedan materijal u odgojno obrazovnom radu odgajatelja sa svom djecom, a osobito u oblikovanju inkluzivnih zajednica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci