Pregled bibliografske jedinice broj: 879492
Partnerstvo Doma za odgoj djece i mladeži Zadar i roditelja korisnika doma
Partnerstvo Doma za odgoj djece i mladeži Zadar i roditelja korisnika doma, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 879492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Partnerstvo Doma za odgoj djece i mladeži Zadar i roditelja korisnika doma
(Care Home for Children and Youth Zadar Partnership with the Parents of Users)
Autori
Nekić, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
18.10
Godina
2016
Stranica
83
Mentor
Petani, Rozana
Ključne riječi
kompetentno roditeljstvo, obitelj, partnerski odnosi, poremećaji u ponašanju, rizični čimbenici, suradnja
(behavioral disorders, competent parenting, cooperation, family, partnership, risk factors)
Sažetak
Suvremena obitelj suočena je s nizom izazova zbog ubrzanog načina života, materijalne deprivacije, društvene apatije i vječite utrke s vremenom. Upravo zbog tih razloga sve je manje roditelja koji teže kompetentnom roditeljstvu, a sve više onih koji posustaju pred izazovima roditeljstva. Nezadovoljstvo životnim standardom, frustracije zbog osobnih neuspjeha i odgojna nemoć predstavljaju idealnu podlogu za razvoj rizičnih čimbenika u obiteljskoj sredini koji mogu dovesti do zlostavljanja i zanemarivanja. Kod djece koja su izložena kontinuiranom zlostavljanju i zapuštanju javljaju se osjećaji straha, nepovjerenja, napuštenosti, usamljenosti i bespomoćnosti. Posljedice dezintegracije u obiteljskoj strukturi najviše osjete oni koji to najmanje zaslužuju, a to su djeca. Stoga nije iznenađujuće da zbog nedostatka pozitivnih modela i potpore u primarnoj obitelji sve više djece iskazuje neki oblik socijalno neprihvatljivog ponašanja, odnosno poremećaja u ponašanju. Razvoj poremećaja u ponašanju dovodi do potrebe izuzimanja djece iz obiteljskog okruženja i smještaja u institucije socijalne skrbi. Svrha ovog istraživanja bila je ispitati u kojoj mjeri se i na koji način ostvaruju suradnja i partnerski odnosi ustanove s roditeljima djece. Rezultati istraživanja pokazuju kako je u najboljem slučaju riječ o uspostavi formalne suradnje. Istraživanje je pokazalo kako izgradnja partnerskih odnosa na relaciji ustanova – roditelji treba biti u funkciji potpore roditeljstvu, a samim time i pozitivnom razvoju te napretku korisnika. Iz rezultata istraživanja je vidljivo kako većina roditelja ne pokazuje interes za ostvarivanjem suradnje i partnerskih odnosa s odgajateljima i djelatnicima ustanove, što znači da kod roditelja postoji manjak intrinzične motivacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija