Pregled bibliografske jedinice broj: 879450
Profesionalni razvoj odgojitelja i učitelja za rad s roditeljima
Profesionalni razvoj odgojitelja i učitelja za rad s roditeljima // Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja-mogućnosti i izazovi / Kokanović, T., Opić, S. i Jurčević Lozančić, A. (ur.).
Sisak: Dječji vrtić Sisak Stari, 2017. str. 27-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 879450 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalni razvoj odgojitelja i učitelja za rad s roditeljima
(Professional Development of Kindengarden and Elementary Teachers for Work with Parents)
Autori
Mandarić Vukušić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja-mogućnosti i izazovi
/ Kokanović, T., Opić, S. i Jurčević Lozančić, A. - Sisak : Dječji vrtić Sisak Stari, 2017, 27-28
ISBN
978-953-57449-2-4
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup "Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja-mogućnosti i izazovi"
Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 20.04.2017. - 21.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pedagoško zanimanje ; pedagoške kompetencije ; profesionalnost ; partnerstvo s roditeljima
(pedagogical professions ; pedagogical competence ; professionalism ; partnership with parents)
Sažetak
Osnovne pedagoške kompetencije potrebne su odgojiteljima i učiteljima kako bi mogli odgovoriti na mnoge zadaće svoje profesionalne uloge. Razvijanjem pedagoške kompetencije odgojitelji i učitelji stječu znanja iz područja pedagogije, psihologije, didaktike i metodike te vještine i sposobnosti potrebne za odgoj djece i rad s drugim odraslim osobama uključenima u odgojno-obrazovni proces. U suvremenoj pedagoškoj praksi te odrasle osobe sve učestalije predstavljaju roditelji. Veća prisutnost i pokazivanje većeg interesa roditelja za napredovanje njihove djece trebala bi biti razumljiva ako se uzme u obzir da upravo roditelji imaju obvezu i dužnost brinuti se za razvojne potrebe i temeljna prava svoje djece. Pored toga, rad s roditeljima može se dovesti u vezu s podizanjem razine roditeljske pedagoške kompetencije, a veća razina roditeljske kompetencije odražava se i na promjene ponašanja u djece. Pedagoški djelatnici inicijalnim obrazovanjem, praksom te kontinuiranim usavršavanjem razvijaju kompetencije potrebne za poticanje cjelovitog razvoja djeteta. Stoga, s ciljem utvrđivanja postojanja razlike u uvjerenjima o odgoju djece i slici djeteta između roditelja pedagoških i nepedagoških zanimanja provedeno je istraživanje na uzorku od 544 visokoobrazovana roditelja. Uzorak je činilo 247 roditelja pedagoških zanimanja (odgojitelji, učitelji, nastavnici, pedagozi) te 297 roditelja nepedagoških zanimanja (ekonomija, medicina, pravo, građevina, informatika, elektrotehnika). Iako se u istraživanju krenulo od generalne hipoteze da ne postoji razlika u uvjerenjima o odgoju djece te slici djeteta između roditelja pedagoških i nepedagoških zanimanja, rezultati su pokazali postojanje razlike. Odgojitelji i učitelji više nego roditelji drugih zanimanja smatraju da nije potrebno koristi tjelesno kažnjavanje, već da je potrebno biti aktivno uključen i koristiti indukciju u odgoju djece. Također, imaju suvremeniji pogled na sliku djeteta. Na temelju svih rezultata izneseni su zaključci rada, kao i uvjerenje da se sasvim opravdanim čini očekivati da bi podršku roditeljima u razvijanju njihove pedagoške kompetencije trebali davati upravo oni koji su za to osposobljeni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija