Pregled bibliografske jedinice broj: 879313
ŠKOLA BEZ VRŠNJAČKOG NASILJA
ŠKOLA BEZ VRŠNJAČKOG NASILJA // ZBORNIK SAŽETAKA 1. MEĐUNARODNE KONFERENCIJE O OBRAZOVANJU / Peco, Asim (ur.).
Mostar: Nastavnički fakultet Univerziteta "Džemal Bijedić", 2017. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 879313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ŠKOLA BEZ VRŠNJAČKOG NASILJA
(SCHOOL WITHOUT PEER VIOLENCE)
Autori
Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
ZBORNIK SAŽETAKA 1. MEĐUNARODNE KONFERENCIJE O OBRAZOVANJU
/ Peco, Asim - Mostar : Nastavnički fakultet Univerziteta "Džemal Bijedić", 2017
Skup
1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION MICE2017
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 12.05.2017. - 13.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
vršnjačko nasilje, strah od nasilja, preventivni programi
(peer violence, fear of peer violence, prevention programs)
Sažetak
Nasilje među djecom u stvarnom i virtualnom svijetu jedan je od najučestalijih problema u školama. Od početka istraživanja o vršnjačkom nasilju pa do danas bilježi se stalan porast doživljenog i počinjenog nasilja. Jedna od čestih posljedica toga je izbjegavanje odlaska u školu zbog straha od ponovne izloženosti, pa čak djeca koja i nisu bila žrtvom nasilja školu doživljavaju kako opasno i nesigurno mjesto. Iako postoje brojni preventivni programi vršnjačkog nasilja, u dosadašnjim istraživanjima utvrđeno je da su samo rijetki programi učinkoviti u sprječavanju i smanjenju vršnjačkog nasilja u školama. Glavni nedostatak programa je usmjerenost na pružanje pomoći žrtvama i počiniteljima, te se zanemaruje da je vršnjačko nasilje grupni fenomen i da se djeca angažiraju i u drugim ulogama (pomoćnici, branitelji i promatrači) te se ne može isključiti pružanje pomoći djeci i u ovim ulogama. Pregledom dosadašnjih istraživanja o učinkovitosti preventivnih programa ističe se potreba za osposobljavanjem učitelja i stručnih suradnika kako bi identificirali dijete u određenoj ulozi te adekvatno reagirali, dok je kod djece potrebno razvijati samopouzdanje, empatiju i moralnu osjetljivost. I na razini obitelji prevencija bi trebala obuhvatiti edukaciju roditelja o nezlostavljajućim metodama i stilovima odgoja te kvalitetnoj komunikaciji s djecom. Zaključujemo da je nužna izrada preventivnih programa koji su usmjereni na različite uloge djece, te edukaciju učitelja, stručnih suradnika i roditelja kako bi primjereno djelovali na promjenu neprimjerenih ponašanja, jer izostane li pravodobna prevencija, djeca u različitim ulogama u vršnjačkom nasilju bit će izložena povećanom riziku smetnji u socijalnom i emocionalnom razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski