Pregled bibliografske jedinice broj: 879296
ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU
ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU // INCLUSIVE EDUCATION AS A FUNCTION OF THE POSITIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN / Đević, R., Gutvajn, N., Grbić, S. (ur.).
Beograd: Teacher Education Faculty in Belgrade, 2016. str. 130-130 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 879296 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU
(THE ROLE OF SCHOOL BONDING IN DIFFERENT ENGAGEMENT OF CHILDREN IN PEER VIOLENCE)
Autori
Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja ; Ninković, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
INCLUSIVE EDUCATION AS A FUNCTION OF THE POSITIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN
/ Đević, R., Gutvajn, N., Grbić, S. - Beograd : Teacher Education Faculty in Belgrade, 2016, 130-130
ISBN
978-86-7447-127-2
Skup
19TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE "EDUCATIONAL RESEARCH AND SCHOOL PRACTICE"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 16.12.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
različite uloge djece u vršnjačkom nasilju, vezanost za školu
(participant roles in peer violence, school bonding)
Sažetak
Vršnjačko nasilje jedan je od vodećih problema u školama u cijelom svijetu. Djeca se u vršnjačkom nasilju mogu angažirati u različitim ulogama (počinitelji, žrtve, aktivni i pasivni pomoćnici, branitelji i promatrači). Polazeći od Bronfrennbrenerove teorije ekoloških sustava, važnu ulogu u angažmanu djece u vršnjačkom nasilju imaju i neki školski čimbenici. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati odnos vezanosti za školu i različitih uloga djece u nasilju. U istraživanju je sudjelovalo 715 učenika sedmih i osmih razreda iz Republike Hrvatske. Prosječna dob ispitanika bila je 13, 22 god. Uz upitnik općih podataka u istraživanju su korištene i adaptirana Skala različitih uloga djece u vršnjačkom nasilju, te Skala vezanosti za školu. Prilikom obrade statističkih podataka korištene su desktiptivna i korelacijska analiza. Utvrđeno je da najveći broj djece sebe percipira u ulozi branitelja, zatim promatrača, žrtve, pasivnog pomoćnika, aktivnog pomoćnika i najmanje u ulozi počinitelja nasilja. Ispitanici su više predani izvršavanju školskih obveza, dok je privrženost školi znatno niža. Djeca u ulogama počinitelja, aktivnog i pasivnog pomoćnika, te promatrača manje su vezana za školu nego djeca u ulogama žrtve i branitelja. Zaključujemo da se slabija vezanost školu negativno odražava na ponašanje djeteta prema vršnjacima. Stoga nalazi ovoga rada mogu poslužiti za izradu školskih preventivnih programa, s naglaskom na inkluzivni pristup koji podrazumijeva uravnotežene intervencije prema djeci u različitim ulogama, te poboljšanje interakcija između učenika, kao i učenika i učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija