Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 879296

ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU


Alajbeg, Anna; Kovačević, Sonja; Ninković, Snježana
ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU // INCLUSIVE EDUCATION AS A FUNCTION OF THE POSITIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN / Đević, R., Gutvajn, N., Grbić, S. (ur.).
Beograd: Teacher Education Faculty in Belgrade, 2016. str. 130-130 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 879296 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU
(THE ROLE OF SCHOOL BONDING IN DIFFERENT ENGAGEMENT OF CHILDREN IN PEER VIOLENCE)

Autori
Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja ; Ninković, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
INCLUSIVE EDUCATION AS A FUNCTION OF THE POSITIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN / Đević, R., Gutvajn, N., Grbić, S. - Beograd : Teacher Education Faculty in Belgrade, 2016, 130-130

ISBN
978-86-7447-127-2

Skup
19TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE "EDUCATIONAL RESEARCH AND SCHOOL PRACTICE"

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 16.12.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
različite uloge djece u vršnjačkom nasilju, vezanost za školu
(participant roles in peer violence, school bonding)

Sažetak
Vršnjačko nasilje jedan je od vodećih problema u školama u cijelom svijetu. Djeca se u vršnjačkom nasilju mogu angažirati u različitim ulogama (počinitelji, žrtve, aktivni i pasivni pomoćnici, branitelji i promatrači). Polazeći od Bronfrennbrenerove teorije ekoloških sustava, važnu ulogu u angažmanu djece u vršnjačkom nasilju imaju i neki školski čimbenici. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati odnos vezanosti za školu i različitih uloga djece u nasilju. U istraživanju je sudjelovalo 715 učenika sedmih i osmih razreda iz Republike Hrvatske. Prosječna dob ispitanika bila je 13, 22 god. Uz upitnik općih podataka u istraživanju su korištene i adaptirana Skala različitih uloga djece u vršnjačkom nasilju, te Skala vezanosti za školu. Prilikom obrade statističkih podataka korištene su desktiptivna i korelacijska analiza. Utvrđeno je da najveći broj djece sebe percipira u ulozi branitelja, zatim promatrača, žrtve, pasivnog pomoćnika, aktivnog pomoćnika i najmanje u ulozi počinitelja nasilja. Ispitanici su više predani izvršavanju školskih obveza, dok je privrženost školi znatno niža. Djeca u ulogama počinitelja, aktivnog i pasivnog pomoćnika, te promatrača manje su vezana za školu nego djeca u ulogama žrtve i branitelja. Zaključujemo da se slabija vezanost školu negativno odražava na ponašanje djeteta prema vršnjacima. Stoga nalazi ovoga rada mogu poslužiti za izradu školskih preventivnih programa, s naglaskom na inkluzivni pristup koji podrazumijeva uravnotežene intervencije prema djeci u različitim ulogama, te poboljšanje interakcija između učenika, kao i učenika i učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Anna Alajbeg (autor)

Avatar Url Sonja Kovačević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Alajbeg, Anna; Kovačević, Sonja; Ninković, Snježana
ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU // INCLUSIVE EDUCATION AS A FUNCTION OF THE POSITIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN / Đević, R., Gutvajn, N., Grbić, S. (ur.).
Beograd: Teacher Education Faculty in Belgrade, 2016. str. 130-130 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Alajbeg, A., Kovačević, S. & Ninković, S. (2016) ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU. U: Đević, R., Gutvajn, N., Grbić, S. (ur.)INCLUSIVE EDUCATION AS A FUNCTION OF THE POSITIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN.
@article{article, author = {Alajbeg, Anna and Kova\v{c}evi\'{c}, Sonja and Ninkovi\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {2016}, pages = {130-130}, keywords = {razli\v{c}ite uloge djece u vr\v{s}nja\v{c}kom nasilju, vezanost za \v{s}kolu}, isbn = {978-86-7447-127-2}, title = {ULOGA VEZANOSTI ZA \v{S}KOLU U RAZLI\v{C}ITOM ANGA\v{Z}MANU DJECE U VR\v{S}NJA\v{C}KOM NASILJU}, keyword = {razli\v{c}ite uloge djece u vr\v{s}nja\v{c}kom nasilju, vezanost za \v{s}kolu}, publisher = {Teacher Education Faculty in Belgrade}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Alajbeg, Anna and Kova\v{c}evi\'{c}, Sonja and Ninkovi\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {2016}, pages = {130-130}, keywords = {participant roles in peer violence, school bonding}, isbn = {978-86-7447-127-2}, title = {THE ROLE OF SCHOOL BONDING IN DIFFERENT ENGAGEMENT OF CHILDREN IN PEER VIOLENCE}, keyword = {participant roles in peer violence, school bonding}, publisher = {Teacher Education Faculty in Belgrade}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font