Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 878543

Uporaba kognitivnih, metakognitivnih i kompenzacijskih strategija u pisanoj proizvodnji na hrvatskome kao inome jeziku


Cvitanušić Tvico, Jelena; Korajac, Aida
Uporaba kognitivnih, metakognitivnih i kompenzacijskih strategija u pisanoj proizvodnji na hrvatskome kao inome jeziku // Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika. 3. zbornik radova. / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni (ur.).
Zagreb: FF Press, 2016. str. 29-39 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 878543 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uporaba kognitivnih, metakognitivnih i kompenzacijskih strategija u pisanoj proizvodnji na hrvatskome kao inome jeziku
(Using cognitive, metacognitive and compensation strategies in written production in Croatian as L2)

Autori
Cvitanušić Tvico, Jelena ; Korajac, Aida

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika. 3. zbornik radova. / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni - Zagreb : FF Press, 2016, 29-39

ISBN
978-953-175-597-9

Skup
7. SIH: Kultura u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.07.2014. - 12.07.2014

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
strategije, pisana proizvodnja, polustrukturirani intervju, dijaloški dnevnik, vrednovanje
(strategies, written production, semi-structured interview, dialog journals, assesment)

Sažetak
Pisana proizvodnja u procesu ovladavanja inim jezikom iznimno je složena jezična vještina koja se mora poučavati. Pisanje je aktivnost koja omogućuje uvid u različite vrste učenikovih komunikacijskih kompetencija kao što su jezična (leksička, gramatička, semantička i ortografska), sociolingvistička koja se odnosi na poznavanje društvenih uvjeta za uporabu jezika i pragmatična kompetencija koja uključuje funkcionalnu uporabu jezika, tj. različite jezične uloge i govorne činove. Prilikom oblikovanja pisanih tekstova učenici se, osim usvojenim znanjima, služe i nekim kognitivnim ili spoznajnim strategijama koje podrazumijevaju konkretnu manipulaciju ili transformaciju materijala, metakognitivnim ili metaspoznajnim strategijama koje služe organiziranju i planiranju učenja te kompenzacijskim strategijama, odnosno strategijama nadoknađivanja kao što je pogađanje, opisivanje, preformuliranje, prenošenje značenja. Navedene strategije upotrebljavaju se u svrhu prevladavanja ograničenja u pisanoj proizvodnji na stranome jeziku. Cilj je ovog istraživanja dobiti uvid u to kojim se strategijama učenja (te dominiraju li jedne strategije pred drugima ovisno o stupnju ovladavanja jezikom) pri proizvodnji pisanoga teksta na HIJ-u, točnije, eseja na zadanu temu, služe polaznici koji hrvatski jezik na Croaticumu uče dva semestra na stupnjevima B1+ i B2 prema ZEROJ-u.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Aida Korajac (autor)

Avatar Url Jelena Cvitanušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cvitanušić Tvico, Jelena; Korajac, Aida
Uporaba kognitivnih, metakognitivnih i kompenzacijskih strategija u pisanoj proizvodnji na hrvatskome kao inome jeziku // Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika. 3. zbornik radova. / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni (ur.).
Zagreb: FF Press, 2016. str. 29-39 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Cvitanušić Tvico, J. & Korajac, A. (2016) Uporaba kognitivnih, metakognitivnih i kompenzacijskih strategija u pisanoj proizvodnji na hrvatskome kao inome jeziku. U: Banković-Mandić, I., Čilaš Mikulić, M. & Juričić, A. (ur.)Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika. 3. zbornik radova..
@article{article, author = {Cvitanu\v{s}i\'{c} Tvico, Jelena and Korajac, Aida}, year = {2016}, pages = {29-39}, keywords = {strategije, pisana proizvodnja, polustrukturirani intervju, dijalo\v{s}ki dnevnik, vrednovanje}, isbn = {978-953-175-597-9}, title = {Uporaba kognitivnih, metakognitivnih i kompenzacijskih strategija u pisanoj proizvodnji na hrvatskome kao inome jeziku}, keyword = {strategije, pisana proizvodnja, polustrukturirani intervju, dijalo\v{s}ki dnevnik, vrednovanje}, publisher = {FF Press}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Cvitanu\v{s}i\'{c} Tvico, Jelena and Korajac, Aida}, year = {2016}, pages = {29-39}, keywords = {strategies, written production, semi-structured interview, dialog journals, assesment}, isbn = {978-953-175-597-9}, title = {Using cognitive, metacognitive and compensation strategies in written production in Croatian as L2}, keyword = {strategies, written production, semi-structured interview, dialog journals, assesment}, publisher = {FF Press}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font