Pregled bibliografske jedinice broj: 878543
Uporaba kognitivnih, metakognitivnih i kompenzacijskih strategija u pisanoj proizvodnji na hrvatskome kao inome jeziku
Uporaba kognitivnih, metakognitivnih i kompenzacijskih strategija u pisanoj proizvodnji na hrvatskome kao inome jeziku // Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika. 3. zbornik radova. / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni (ur.).
Zagreb: FF Press, 2016. str. 29-39 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 878543 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba kognitivnih, metakognitivnih i
kompenzacijskih strategija u pisanoj
proizvodnji na hrvatskome kao inome jeziku
(Using cognitive, metacognitive and compensation
strategies in written production in Croatian as L2)
Autori
Cvitanušić Tvico, Jelena ; Korajac, Aida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika. 3. zbornik radova.
/ Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni - Zagreb : FF Press, 2016, 29-39
ISBN
978-953-175-597-9
Skup
7. SIH: Kultura u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.07.2014. - 12.07.2014
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
strategije, pisana proizvodnja, polustrukturirani intervju, dijaloški dnevnik, vrednovanje
(strategies, written production, semi-structured interview, dialog journals, assesment)
Sažetak
Pisana proizvodnja u procesu ovladavanja inim jezikom iznimno je složena jezična vještina koja se mora poučavati. Pisanje je aktivnost koja omogućuje uvid u različite vrste učenikovih komunikacijskih kompetencija kao što su jezična (leksička, gramatička, semantička i ortografska), sociolingvistička koja se odnosi na poznavanje društvenih uvjeta za uporabu jezika i pragmatična kompetencija koja uključuje funkcionalnu uporabu jezika, tj. različite jezične uloge i govorne činove. Prilikom oblikovanja pisanih tekstova učenici se, osim usvojenim znanjima, služe i nekim kognitivnim ili spoznajnim strategijama koje podrazumijevaju konkretnu manipulaciju ili transformaciju materijala, metakognitivnim ili metaspoznajnim strategijama koje služe organiziranju i planiranju učenja te kompenzacijskim strategijama, odnosno strategijama nadoknađivanja kao što je pogađanje, opisivanje, preformuliranje, prenošenje značenja. Navedene strategije upotrebljavaju se u svrhu prevladavanja ograničenja u pisanoj proizvodnji na stranome jeziku. Cilj je ovog istraživanja dobiti uvid u to kojim se strategijama učenja (te dominiraju li jedne strategije pred drugima ovisno o stupnju ovladavanja jezikom) pri proizvodnji pisanoga teksta na HIJ-u, točnije, eseja na zadanu temu, služe polaznici koji hrvatski jezik na Croaticumu uče dva semestra na stupnjevima B1+ i B2 prema ZEROJ-u.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb