Pregled bibliografske jedinice broj: 878536
Čitati s druge strane – o strategijama čitanja govornika arapskoga na hrvatskome kao inome jeziku
Čitati s druge strane – o strategijama čitanja govornika arapskoga na hrvatskome kao inome jeziku // Romanoslavica (Bucureşti), 52 (2016), 2; 189-203 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 878536 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitati s druge strane – o strategijama čitanja govornika arapskoga na hrvatskome kao inome jeziku
(Reading from the other side – about strategies of reading of Arabic speaker in the Croatian as a foreign language)
Autori
Korajac, Aida
Izvornik
Romanoslavica (Bucureşti) (0557-272X) 52
(2016), 2;
189-203
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
čitanje na hj2, strategije čitanja, proučavanje slučaja, usmena izvješća, konstrukcijsko-responzivno čitanje
(reading in Croatian as L2, strategies of reading, case study, verbal protocols, constructively-responsive reading)
Sažetak
Razumijevanje procesa čitanja važno je za razumijevanje same prirode čitanja. Proces čitanja obično je tih, unutarnji i osoban, što otežava njegovo istraživanje (Alderson 2000: 4). U ovome će radu biti riječ o procesu čitanja na temelju proučavanja slučaja izvornoga govornika arapskoga jezika kojemu je hrvatski jezik ini. Ispitanik pohađa Jezične vježbe hrvatskoga kao drugoga i stranog jezika 1 (razina učenja usporediva je s A2+ prema ZEROJ-u) na Croaticumu – Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik. Iako hrvatski i arapski jezik imaju alfabetska pisma (za razliku od logografskih ili slogovnih pisama), ortografski se razlikuju, što može uvjetovati i različite načine vizualnoga procesiranja te, naposljetku, razumijevanja teksta (Šamo 2014: 23). Cilj je ovoga istraživanja ispitati kojim se strategijama koristi govornik arapskoga jezika pri razumijevanju čitanoga teksta na hrvatskome jeziku. Istraživanje, provedeno metodom usmenih izvješća, temelji se na modelu konstrukcijsko-responzivnog čitanja (Pressley i Afflerbach 1995, u: Šamo 2014: 67).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija