Pregled bibliografske jedinice broj: 878387
Povratni učinak standardiziranoga jezičnoga ispitivanja na pisani izričaj u stranome jeziku
Povratni učinak standardiziranoga jezičnoga ispitivanja na pisani izričaj u stranome jeziku, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 878387 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povratni učinak standardiziranoga jezičnoga ispitivanja na pisani izričaj u stranome jeziku
(Washback effect of the standardized language testing on the foreign language written production)
Autori
Truck-Biljan, Ninočka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.02
Godina
2015
Stranica
285
Mentor
Bagarić Medve, Vesna
Ključne riječi
standardizirano jezično ispitivanje, povratni učinak, nastavni proces, kakvoća pisanoga izričaja
(standardized language testing, washback effect, the teaching process, the quality of written expression)
Sažetak
Utjecaj standardiziranoga jezičnog ispitivanja na poučavanje i učenje, nazvan povratni učinak (engl. washback effect), vrlo je aktualna tema istraživanja u svijetu. U Hrvatskoj je standardizirano jezično ispitivanje kao dio završnoga ispita državne mature u srednje škole uvedeno prvi put školske 2009./2010. godine. Povezanost između standardiziranog oblika ispitivanja, poučavanja i učenja stranoga jezika kod nas nije istražena, a u svijetu još uvijek postoji veliki nedostatak empirijskih istraživanja o posljedicama standardiziranoga ispitivanja na rezultate poučavanja i učenja. Cilj je ovoga istraživanja utvrditi i opisati povratni učinak standardiziranoga jezičnog ispitivanja u državnoj maturi na pisani izričaj u engleskom i njemačkom kao stranome jeziku. Istraživanje se sastoji od dvije dionice. U sklopu prve, koja se odnosila na utvrđivanje povratnoga učinka na nastavni proces, obavljen je uvid u dokumentaciju (nastavne planove i programe te ispitne kataloge državne mature iz stranih jezika) te provedeno intervjuiranje i anketiranje nastavnika koji su pripremali učenike završnih razreda srednjih škola gimnazijskoga programa iz pet županija Slavonije i Baranje za prvu i drugu državnu maturu u Hrvatskoj. U sklopu druge dionice istraživanja, koja se odnosila na utvrđivanje povratnoga učinka jezičnoga ispitivanja na kvalitetu pisanoga izričaja učenika, obavljena je kvantitativna i kvalitativna lingvistička raščlamba 100 eseja na engleskom i 100 sastavaka na njemačkom jeziku s prve i druge državne mature, koje su pisali učenici iz pet slavonsko-baranjskih županija. Pozornost se usmjerila na ispunjavanje zahtjeva jezičnoga ispita koji su se odnosili na strukturu (ustrojstvo) te koherenciju i koheziju pisanih uradaka. U raspravi koja je uslijedila uspoređeni su svi kvantitativni i kvalitativni rezultati obje dionice istraživanja. Utvrđen je povratni učinak na poučavanje pisanja i na pisani izričaj. Osim povoljnih i nepovoljnih, uočena su i druga obilježja povratnoga učinka na nastavni proces kao što su primjerice složenost i namjeravanost. Vidljive su promjene i u kakvoći jezičnoga izražavanja u eseju i sastavku kao diskursnim (i diskurzivnim) oblicima pisanoga teksta. Kvalitativna usporedba rezultata obaju dionica istraživanja upozorava na povratni učinak standardnoga jezičnoga ispitivanja na pisani izričaj u engleskom i njemačkom ka
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb