Pregled bibliografske jedinice broj: 878352
Hrvatski kao drugi i strani jezik sa sveučilišne perspektive
Hrvatski kao drugi i strani jezik sa sveučilišne perspektive // Croatica (2013), XL (2016), 121-138 (podatak o recenziji nije dostupan, varia, ostalo)
CROSBI ID: 878352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski kao drugi i strani jezik sa sveučilišne perspektive
(Croatian as a second and foreign language in the context of University)
Autori
Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić Marica
Izvornik
Croatica (2013) (1849-1111) XL
(2016);
121-138
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, varia, ostalo
Ključne riječi
hrvatski kao drugi i strani jezik, metodologije istraživanja, metode poučavanja, udžbenici i priručnici
(Croatian as second and foreign language, methodology of research, teaching methods, textbooks and manuals)
Sažetak
Unatoč svojem kontinuitetu poučavanja na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, hrvatski kao drugi i strani jezik dugi niz godina nije bio predmetom znanstvenoga proučavanja. Poučavao se prema audiovizualnoj globalno-strukturalnoj metodi, tvorac koje je P. Guberina, a prve udžbenike za učenje toga jezika prema AVGS-metodi napisali su Lj. Jonke, E. Leskovar, K. Pranjić i I. Škarić (1966). Premda je AVGS metoda poučavanja doživjela svjetsku slavu, u Hrvatskoj se nije dalje razvijala. Potkraj devedesetih godina 20. stoljeća počinju prva znanstvena istraživanja hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika. Teme tih istraživanja od svojih početaka do sredine drugoga desetljeća dvadeset i prvoga stoljeća proširile su svoj raspon od tema koje se tiču usvajanja pojedinih jezičnih kategorija i razina u hrvatskome kao inome jeziku do pitanja strategija učenja hrvatskoga jezika, straha od jezika, definiranja jezičnih kompetencija, tematski raznih kontrastivnih istraživanja itd. Područje hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika u metodološkom je i teorijskom pogledu interdisciplinarno područje koje uz metodička i didaktička istraživanja obuhvaća različita psiholingvistička, usko lingvistička, pragmalingvistička i sociolingvistička istraživanja. Kao rezultati tih istraživanja nastaju udžbenici i priručnici za učenje jezika te njegovo poučavanje, razvija se terminologija. U radu će se nakon osvrta na eme i metodologije istraživanja i poučavanja jezika u svejtskim razmjerima, ukratko predstaviti obim tema i metodologija istraživanja u posljednja dva desetljeća, objasniti vanjski čimbenici koji utječu na razvoj ovoga područja. Pokazat će se kako se primjena tih istraživanja odrazila na koncept poučavanja hrvatskoga kao drugoga i stranoga na Filozofskom fakultetu – kako je jezični tečaj postao sveučilišni modul. Usporedit će se rezultati istraživanja ovoga područja s istraživanjima i poučavanjem nekih svjetskih, a i nekih slavenskih jezika kao inih. Ukratko će se prikazati specifičnosti ovoga iznimno dinamična područja u okviru Croaticuma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb