Pregled bibliografske jedinice broj: 877829
Teškoće u sustavu rane intervencije na području Sisačko-moslavačke županije
Teškoće u sustavu rane intervencije na području Sisačko-moslavačke županije // Problems and Dilemmas of Teaching and Learning Theory and Practice in Formal Education / Radović, V., Mihajlović, D., Stojkov ; I. (ur.).
Beograd, 2017. str. 183-183 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 877829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teškoće u sustavu rane intervencije na području Sisačko-moslavačke županije
(Difficulties in the early intervention system in the area of Sisak County)
Autori
Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Problems and Dilemmas of Teaching and Learning Theory and Practice in Formal Education
/ Radović, V., Mihajlović, D., Stojkov ; I. - Beograd, 2017, 183-183
ISBN
978-86-7849-240-2
Skup
Problemi i dileme suvremene nastave u teoriji i praksi
Mjesto i datum
Aranđelovac, Srbija, 26.05.2017. - 27.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rana intervencija ; djeca s teškoćama u razvoju ; stavovi roditelja ; interdisciplinarnost ; Sisačko-moslavačka županija
(early intervention ; children with disabilities ; attitudes of parents ; interdisciplinary ; Sisak Moslavina County)
Sažetak
Cilj ovog rada odnosno njegovog istraživačkog dijela je bio ispitati stavove roditelja djece s teškoćama u razvoju, njihovo zadovoljstvo dobivenim informacijama, podrškom i rehabilitacijom svog djeteta na području Sisačko-moslavačke županije. Sukladno cilju istraživanja postavljena je hipoteza kojom se pretpostavlja da ispitanici nisu zadovoljni uslugama i programom rane intervencije na području Sisačko-moslavačke županije. Za potrebe ovog istraživanja konstruiran je upitnik koji se sastoji od 33 varijable ordinalnog tipa kojima se mjeri pružanje podrške, informacija, profesionalnost u odnosu stručnjak-dijete-roditelj te organizacija rada gdje su roditelji ( N=69 ) izražavali svoj stav na Likertovoj skali od pet stupnjeva u rasponu od Uopće se ne slažem (1) do U potpunosti se slažem (5). Za potrebe testiranja hipoteze, a na načelu parsimonije konstruirane su kompozitne varijable kojima se mjeri zadovoljstvo roditelja pružanjem informacija, podrške, suradnje sa stručnjacima uključenima u sam proces, te organizacija i povezanost sustava zdravstva kao ključnog čimbenika tijekom utvrđivanja uočene teškoće ili odstupanja u razvoju. Za testiranje hipoteze primjenjen je Bootstrap One Sample t-Test gdje su vrijednosti aritmetičkih sredina na svim kompozitnim varijablama niže od zadane kriterijske vrijednosti 4 (Uglavnom se slažem), što je zapravo granica zadovoljstva. Takvi rezultati ukazuju da ispitanici nisu zadovoljni pružanjem podrške, informacija, suradnjom i samim procesom rehabilitacije svoje djece, što ne iznenađuje, budući je na ovom području izražena nepovezanost ključnih sustava za preventivne i rano interventne programe. Svrha ovog istraživanja bila je ukazati na nedostatak suradnje između sustava zdravstva, socijalne skrbi te odgoja i obrazovanja, a samim time podići svijest o važnosti pravovremenog uključivanja djece i njihovih roditelja u program rane intervencije. Na taj način se povećava kapacitet roditelja za pružanje adekvatne pomoći i podrške djetetovom razvoju, te poboljšava kvaliteta života cijele obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb