Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 877683

Didaktički izazovi za učitelje, nastavnike i školske pedagoge


Matijević, Milan
Didaktički izazovi za učitelje, nastavnike i školske pedagoge // Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi / Vera Radović ; Dušanka Mihajlović ; Ivana Stojkov (ur.).
Beograd: Učiteljski fakultet u Beogradu, 2017. str. 156-156 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 877683 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktički izazovi za učitelje, nastavnike i školske pedagoge
(Didactic challenges for Teachers and school Pedagogues)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi / Vera Radović ; Dušanka Mihajlović ; Ivana Stojkov - Beograd : Učiteljski fakultet u Beogradu, 2017, 156-156

ISBN
978-86-7849-240-2

Skup
Međunarodni naučni skup 2017: Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi

Mjesto i datum
Aranđelovac, Srbija, 26.05.2017. - 27.05.2017

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nove didaktičke paradigme, net generacije učenika, kurikulumske teorije, obrazovna neuroznanost, teorije višestrukih inteligencija
(new didactic paradigms, Internet generation students, curriculum theories, educational neuroscience, theories of multiple intelitences.)

Sažetak
Većina didaktičkih scenarija u učionicama naših škola još uvijek slijedi didaktičku paradigmu koju su utemeljili Ratke, Komensky i Herbart (učitelj predaje, poučava, a učenici sjede, slušaju, gledaju i uče reproduktivna znanja). Na prostorima bivše Jugoslavije osjeća se još uvijek velik utjecaj teorija i terminologije ruskih pedagoga koji su prevođeni i objavljivani sredinom prošlog stoljeća (Gruzdjev, Gončarov, Danilov, Jesipov). U proteklih četrdeset godina kod nas su prevedeni i citirani radovi koji prikazuju i problematiziraju kurikulumske teorije, konstruktivističke teorije, teorije višestrukih inteligencija te spoznaje obrazovne neuroznanosti. Spomenuti ruski pedagozi nisu o tim pitanjima mnogo znali niti pisali. Objavljeno je u toku proteklih tridesetak godina na hiljade radova koji donose rezultate empirijskih istraživanja na uzorcima novih generacija učenika. Krajem pedesetih godina prošlog vijeka (1956. god.) počelo je na ovim prostorima emitiranje televizijskog programa. Stručnjaci su upozoravali roditelje i učitelje da ne dozvole djeci previše gledanja televizijskog programa jer to nije zdravo za oči, a i zato što će djeca zanemariti školsko učenje. U proteklih desetak godina slušamo upozorenja stručnjaka roditeljima i učiteljima o štetnosti igranja video igara na cjeloviti razvoj djece i tinejdžera. Upozorava se da dugo sjedenje pred ekranima šteti zdravlju, a zanemaruje se i školsko učenje. Ima li sličnosti u odnosu prema televiziji prije pedeset godina i video igrama danas? Koliko su video igre štetne (ili korisne) za učenje i razvoj net generacija? Kakve didaktičke i metodičke scenarije treba zagovarati u školi u idućih desetak godina? Koliko su se današnji didaktičari odmakli od didaktičke paradigme Komenskog, Herbarta, Gruzdjeva, Danilova i Jesipova? Imaju li pripadnici net generacija u školama didaktiku kakvu trebaju i kakvu zaslužuju? To su pitanja na koja trebaju odgovarati današnji učitelji, nastavnici i školski pedagozi.

Izvorni jezik
Engleski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Didaktički izazovi za učitelje, nastavnike i školske pedagoge // Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi / Vera Radović ; Dušanka Mihajlović ; Ivana Stojkov (ur.).
Beograd: Učiteljski fakultet u Beogradu, 2017. str. 156-156 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Matijević, M. (2017) Didaktički izazovi za učitelje, nastavnike i školske pedagoge. U: Vera Radović, Dušanka Mihajlović & Ivana Stojkov (ur.)Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Vera Radovi\'{c}, Du\v{s}anka Mihajlovi\'{c} and Ivana Stojkov}, year = {2017}, pages = {156-156}, keywords = {nove didakti\v{c}ke paradigme, net generacije u\v{c}enika, kurikulumske teorije, obrazovna neuroznanost, teorije vi\v{s}estrukih inteligencija}, isbn = {978-86-7849-240-2}, title = {Didakti\v{c}ki izazovi za u\v{c}itelje, nastavnike i \v{s}kolske pedagoge}, keyword = {nove didakti\v{c}ke paradigme, net generacije u\v{c}enika, kurikulumske teorije, obrazovna neuroznanost, teorije vi\v{s}estrukih inteligencija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Beogradu}, publisherplace = {Aran\djelovac, Srbija} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Vera Radovi\'{c}, Du\v{s}anka Mihajlovi\'{c} and Ivana Stojkov}, year = {2017}, pages = {156-156}, keywords = {new didactic paradigms, Internet generation students, curriculum theories, educational neuroscience, theories of multiple intelitences.}, isbn = {978-86-7849-240-2}, title = {Didactic challenges for Teachers and school Pedagogues}, keyword = {new didactic paradigms, Internet generation students, curriculum theories, educational neuroscience, theories of multiple intelitences.}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Beogradu}, publisherplace = {Aran\djelovac, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font