Pregled bibliografske jedinice broj: 877625
Humanizacija odnosa među spolovima - područje rada školskog pedagoga
Humanizacija odnosa među spolovima - područje rada školskog pedagoga, 1986., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Zagreb
CROSBI ID: 877625 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Humanizacija odnosa među spolovima - područje rada školskog pedagoga
(Humanization of gender relations - the area of work of school pedagogue)
Autori
Silov, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju
Mjesto
Zagreb
Datum
03.07
Godina
1986
Stranica
475
Mentor
Jurić, Vladimir
Ključne riječi
humanizacija odnosa među spolovima ; spolni odgoj ; osnovna škola ; srednja škola ; samoupravna škola ; pedagoški pristup ; interdisciplinarni pristup ; razvojno-pedagoška služba ; savjetodavna služba ; školski pedagog
(humanization of gender relations ; sexual upbringing ; elementary school ; high school ; self-governing school ; pedagogical approach ; interdisciplinary approach ; developmental pedagogical service ; advisory service ; school pedagogue)
Sažetak
Tema doktorske disertacije je: definirati i opisati ulogu i zadatke školskog pedagoga u osnovnoj i srednjoj školi na području humanizacije odnosa među spolovima. Autor je tražio odgovore na pitanja: "Što, kako i s koliko realnih mogućnosti može odgojno djelovati školski pedagog" u ulozi "stručnog suradnika na realizaciji cilja i zadataka humanizacije odnosa među spolovima u osnovnoj i srednjoj školi" (str. 351). Vrlo opširno je razmatran problem odnosa među spolovima u prošlosti, sadašnjosti i predviđanjem poželjne budućnosti. Autor podržava interdisciplinarni pristup humanizaciji odnosa među spolovima, dakle, kritička analiza s motrišta filozofije, sociologije, psihologije, antropologije, medicine, prava, pedagogije i dr. Prema shvaćanju autora, humanizacija odnosa među spolovima je "socijalno pitanje", "spolno pitanje" i "pedagoško (odgojno, školsko) pitanje" (str. 352). Humanizacija odnosa među spolovima je viši rodni pojam u odnosu na spolni odgoj. Autor slijedi trijadu: humano društvo = humana škola = humanizacija odnosa među spolovima. Određene su razine na kojima treba djelovati školski pedagog u svrhu ostvarivanja cilja i zadataka humanizacije odnosa među spolovima u osnovnoj i srednjoj školi: prva, društveni angažman školskog pedagoga na razvitku humanih (samoupravnih) odnosa u školi ; druga, djelovanje na humanizaciji osobina vlastite ličnosti, posebno empatičke komunikacije i treća, operativno djelovanje školskog pedagoga na području humanizacije odnosa među spolovima (dakle, preuzeti i realizirati odgojne zadatke iz programa humanizacije odnosa među spolovima). Treća razina, konkretnije, znači preuzeti funkcije odgojnog rada: planiranje, programiranje, istraživanje, inovacije, savjetovanje i dr. Naime, autor polazi od shvaćanja da je školski pedagog stručni suradnik, dakle, specijalizirani stručnjak za razvoj, istraživanje i inovacije u školi. Autor je definirao teorijsko- metodološki okvir istraživanja zadane teme disertacije (humanizacija odnosa među spolovima - područje rada školskog pedagoga), izveo kritičku analizu odabrane znanstvene i stručne literature, analizirao postignuća prakse odgoja i sintetizirao rezultate tri pomoćna ili pristupna istraživanja. Tako su stvoreni uvjeti za "provođenje empirijsko-neeksperimentalnog ispitivanja mišljenja i stavova školskih pedagoga iz osnovnih i srednjih škola o odabranim pitanjima iz kompleksa humanizacije odnosa među spolovima" (str. 233).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb