Pregled bibliografske jedinice broj: 877556
PITANJE U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA
PITANJE U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA // Od početka do danas. 120 godina kroatistike u Budimpešti / Lukács István (ur.).
Budimpešta: ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék, 2016. str. 259-279 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 877556 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PITANJE U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA
(QUESTION IN THE CROATIAN LANGUAGE TEACHING)
Autori
Bjedov, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Od početka do danas. 120 godina kroatistike u Budimpešti
/ Lukács István - Budimpešta : ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék, 2016, 259-279
ISBN
978-963-284-832-7
Skup
Od početaka do danas 120 godina kroatistike u Budimpešti A kezdetektől napjainkig A budapesti kroatisztika 120 éve
Mjesto i datum
Budimpešta, Mađarska, 03.12.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavnikovo pitanje, učenikovo pitanje, nastava hrvatskoga jezika, čestota pitanja, vrste pitanja
(teacher's question, student's question, Croatian language teaching, question frequency, question types)
Sažetak
Rad se bavi pitanjem u nastavi hrvatskoga jezika, pri čemu se najprije na teorijskoj razini razmatra pojam pitanja i vrste pitanja te nastavnikovo, odnosno učenikovo pitanje u nastavi. Namjera je ovoga rada istražiti čestotu i vrste postavljenih nastavnikovih pitanja. Također je cilj istražiti zastupljenost učenikova pitanja u nastavi hrvatskoga jezika i to analizom dviju temeljnih situacija: spontano postavljeno pitanje i pitanje inducirano nastavnikovim poticajem. U istraživanju je primijenjen postupak sustavnoga promatranja neposredne nastavne stvarnosti, odnosno čujnoga snimanja nastavnih sati. Uzorak su promatrane nastave bili osnovnoškolski i srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika pet županija: Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Požeško-slavonske i Virovitičko-podravska te učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole te učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda gimnazije. Rezultati provedenoga istraživanja na čujnim zapisima 30 nastavnih sati pokazali su da je u promatranoj nastavi hrvatskoga jezika nastavnikovo pitanje dominantno te da prevladavaju doslovna pitanja. Učenikovo je pitanje zastupljeno tek u trima promatranim nastavnim satima hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija