Pregled bibliografske jedinice broj: 877552
Kostimi za kazališnu predstavu – “Ana Karenjina”
Kostimi za kazališnu predstavu – “Ana Karenjina”, 2017., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 877552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kostimi za kazališnu predstavu – “Ana Karenjina”
(Costumes for the Theatre Show - “Ana Karenina”)
Autori
Kulonja, Viktorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.05
Godina
2017
Stranica
80
Mentor
Purgar, Krešimir
Neposredni voditelj
Bakal, Ivana
Ključne riječi
Ana Karenjina, kostimografija, kazališni kostimi, kostimi s kraj 19. stoljeća, kostimografske skice
(Ana Karenina, costume design, there costumes, end of 19th century, costume sketches)
Sažetak
Razdoblje romantizma u kojem se zbiva Tolstojevo dijelo Ana Karenjina, unijelo je bitne promjene u svijetu mode te ona i danas služi kao inspiracija velikim svjetskim kostimografima i dizajnerima. Kroz hrvatska kazališta bila je inspiracija kostimografima poput Alana Hranitelja, Doris Kristić, ali i kostimografima i scenografima poput Vladimira Žedrinskog, a od stranih filmskih kostimografa Jacqueline Durran koja je ujedno i nagrađena Oscarom za najbolju kostimografiju za film Ana Karenjina iz 2012. Na europskim, naročito britanskim i francuskim modnim pistama nerijetko je viđena odjeća inspirirana Rusijom i Anom Karenjinom. Valentina su inspirirale tradicionalne ruske lutke, MaxMara je lansirao kapute od kašmira i krznene kapute kanadske kune s ovratnicima optočenim nakitom, Hermès je koristio kroj kozačkih hlača, a Balmainov džins, sakoi, haljine i topići puni su uzoraka s Fabergéovih jaja. Kolekcijom od sofisticirane svile i teškog brokata Dior je prezentirao vremena vrhunske raskoši ruskog dvora, dok su – podsjećajući na ruske emigrante iz dvadesetih godina prošloga stoljeća – manekeni na reviji Louisa Vuittona silazili s vlaka u slojevitim odijelima s velikim ukrašenim gumbima, prslucima od brokata i dugim crnim svečanim kaputima. Praktični dio eksperimentalnog dijela diplomskog rada je kostim za glavnu ulogu Ane Karenjine - dnevni kaput koji je vrlo složen kao odjevni predmet. Izabrala sam ga zato što smatram da kroz ovo razdoblje i taj odjevni predmet, mogu najviše izraziti svoje dosadašnje obrazovanje i iskustvo u praksi stečeno na Tekstilno-tehnološkom fakultetu te kroz suradnje u studenskim projektima s Akademijom dramske umjetnosti i Akademijom likovnih umjetnosti u Zagrebu. Sašiveni kaput je varijacija dnevnog kaputa koja datira s kraja devetnaestog stoljeća, također i modni dodatak, šešir koji upotpunjuje cjelokupni izgled glumice. Materijal sam odabrala prema razdoblju, smatrajući da je vrlo bitno uzeti u obzir i vremenske uvjete, ali i obratiti pažnju na teksturu. Izabrala sam deblji zimski materijal brokat, koji svojom bogatom teksturom osvaja pozornicu te svojim jako naglašenim zlatnim uzorkom prikazuje i raskošnost toga doba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb