Pregled bibliografske jedinice broj: 876393
Kako prepoznati i liječiti djecu i adolescente s poremećajem u jedenju
Kako prepoznati i liječiti djecu i adolescente s poremećajem u jedenju / Bralić, Irena (ur.).
Šibenik: Bralić Irena, 2017
CROSBI ID: 876393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako prepoznati i liječiti djecu i adolescente s
poremećajem u jedenju
(How to recognize and treat children and adolescents
with eating disorders)
Autori
Žaja, Orjena
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (visokoškolsko obrazovanje)
Izdavač
Bralić Irena
Grad
Šibenik
Godina
2017
Stranica
194
Ključne riječi
anoreksija nervoza, tranzicija, prevencija
(anorexia nervosa, transition, prevention)
Sažetak
Poremećaji u jedenju treća su po učestalosti kronična bolest u adolescenta, sa višestruko većom stopom smrtnosti od svih drugih uzroka u toj dobi. Trajn promijenjen odnos prema jelu i slici o izgledu vlastitog tijela, dovodi do poremećenog unosa hrane i znatnog oštećenja fizičkog i psihoemocionalnog zdravlja. Pridružene metaboličke komplikacije zbog fizioloških osobitosti razdoblja rasta i spolnog razvoja potencijalno su ireverzibilne, izvjesno i fatalne ukoliko su kasno prepoznate. Od prvog opisa do danas stečeno je mnogo znanja o poremećajima u jedenju (engl. 'eating disorder'-ED), no uprkos tome posljednjih desetljeća incidencija i prevalencija uporno rastu, s pojavom u sve mlađe djece. Posebno brine kako se oboljeli često prezentiraju nekom od metaboličkih komplikacija bez da se otkrije poremećaj u podlozi. Zbog iskrivljenog doživljaja izgleda vlastitog tijela oboljeli uporno skrivaju problem i odbijaju pomoć, što ovu bolest čini osobitom i otežava pravovremeno prepoznavanje i liječenje. Stoga je iznimno važno da zdravstveni djelatnici, poglavito primarne zaštite, budu svjesni različitih kliničkih prezentacija i komplikacija ED, kako bi pravovremeno pružili inicijalnu skrb oboljelima i time izbjegli nepovratna oštećenja. Komplikacije koje se razvijaju u djece i adolescenata značajno se razlikuju prema adultnim, stoga dijagnostiku i pristup liječenju treba promatrati razvojno, po smjernicama koje se razlikuju od onih za odrasle. Multidisciplinarni pristup temeljna je odrednica u prevenciji i liječenju ED. Smjernice Američke Akademije za Pedijatriju (AAP), jasno definiraju ulogu pedijatra u prepoznavanju, prevenciji i liječenju, na svim razinama zdravstvene zaštite i u svim fazama evolucije bolesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
Napomena
Tečaj 1. kategorije / Novi izazovi u prevenciji
bolesti dječje dobi: tranzicija zdravstvene skrbi
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Stomatološki fakultet, Zagreb,
KBC "Sestre Milosrdnice",
Medicinski fakultet, Split
Profili:
Orjena Žaja
(autor)