Pregled bibliografske jedinice broj: 876263
Dekompozicija potrošnje i analiza potencijalne uštede goriva tijekom brodske plovidbe
Dekompozicija potrošnje i analiza potencijalne uštede goriva tijekom brodske plovidbe // XV Međunarodno savjetovanje „Saobraćajni, ekološki i ekonomski problemi i perspektive rješavanja u zemljama zapadnog Balkana s osvrtom na Bosnu i Hercegovinu" / Jusufranić, Jasmin ; Imamović, Mirsad (ur.).
Travnik: Internacionalni univerzitet Travnik, 2017. str. 96-106 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 876263 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dekompozicija potrošnje i analiza potencijalne uštede goriva tijekom brodske plovidbe
(Consuption decomposition and analysis of the potential fuel savings during the ship's voyage)
Autori
Stanivuk, Tatjana ; Relja, Ajka ; Tiganj, Lucijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XV Međunarodno savjetovanje „Saobraćajni, ekološki i ekonomski problemi i perspektive rješavanja u zemljama zapadnog Balkana s osvrtom na Bosnu i Hercegovinu"
/ Jusufranić, Jasmin ; Imamović, Mirsad - Travnik : Internacionalni univerzitet Travnik, 2017, 96-106
Skup
XV Međunarodno savjetovanje „Saobraćajni, ekološki i ekonomski problemi i perspektive rješavanja u zemljama zapadnog Balkana s osvrtom na Bosnu i Hercegovinu"
Mjesto i datum
Travnik, Bosna i Hercegovina, 19.05.2017. - 20.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ušteda goriva ; trošak ; svojstva goriva ; viskozitet
(fuel savings ; expenses ; fuel properties ; viscosity)
Sažetak
Troškovi broda tijekom plovidbe dijele se na tri osnovne skupine: troškove ovisne o prijevoznom učinku broda, troškove goriva i one prolaska kanalima. S obzirom na trend porasta cijene, troškovi goriva unutar ukupnih izračuna predstavljaju jednu od značajnijih financijskih stavki. Zbog potrebe izračuna standardnih troškova goriva, polazimo od glavne podjele na korištenje teških i lakih goriva, redom za glavni pogonski stroj te pomoćne strojeve. Veliki dio mogućnosti smanjena troškova goriva proizlazi upravo iz razumijevanja osnovnih karakteristika te iskorištavanja specifičnih svojstava kako teških, tako i lakih goriva. Glavno svojstvo viskoziteta odnosi se na njegovo opadanje s porastom temperature, čime se smanjuje i sama potrošnja goriva. U ovom radu procijenit će se maksimalna količina uštede troškova goriva manipulacijom viskozitetom goriva na temelju već postojećih simuliranih modela i trenutačnih srednjih cijena goriva za proteklu 2016. godinu. Takva metoda kompatibilna je s ostalim pristupima uštede goriva koji su već implementirani na brodu, te uslijed toga ne zahtijeva značajnija dodatna ulaganja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Split,
Sveučilište u Splitu