Pregled bibliografske jedinice broj: 876261
Modeliranje brodske ravnoteže i njihanja nastalog utjecajem morskih valova
Modeliranje brodske ravnoteže i njihanja nastalog utjecajem morskih valova // XV Međunarodno savjetovanje „Saobraćajni, ekološki i ekonomski problemi i perspektive rješavanja u zemljama zapadnog Balkana s osvrtom na Bosnu i Hercegovinu" / Jusufranić, Jasmin ; Imamović, Mirsad (ur.).
Travnik: Internacionalni univerzitet Travnik, 2017. str. 352-360 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 876261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje brodske ravnoteže i njihanja nastalog utjecajem morskih valova
(Modelling of the ship stability and swinging caused by the sea waves)
Autori
Stanivuk, Tatjana ; Relja, Ajka ; Galić, Stipe ; Šalov, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XV Međunarodno savjetovanje „Saobraćajni, ekološki i ekonomski problemi i perspektive rješavanja u zemljama zapadnog Balkana s osvrtom na Bosnu i Hercegovinu"
/ Jusufranić, Jasmin ; Imamović, Mirsad - Travnik : Internacionalni univerzitet Travnik, 2017, 352-360
Skup
XV Međunarodno savjetovanje „Saobraćajni, ekološki i ekonomski problemi i perspektive rješavanja u zemljama zapadnog Balkana s osvrtom na Bosnu i Hercegovinu"
Mjesto i datum
Travnik, Bosna i Hercegovina, 19.05.2017. - 20.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
njihanje broda ; ravnoteža broda ; modeliranje
(boat swinging ; balance of the ship ; modelling)
Sažetak
Tijekom brodske plovidbe vremenski uvjeti uzrokuju raznolika njihanja broda, pokušavajući tako poremetiti njegovo stanje ravnoteže. Karakteristike ravnoteže broda utječu na njegovo konačno njihanje te određuju kako će se on ponašati u slučaju naglih promjena momenata prouzrokovanih iznenadnim promjenama intenziteta vjetra, mora ali i opterećenja broda ukrcanim teretom ili prodorom vode. Važnost reduciranja njihanja broda i minimalizacije opterećenja prilikom vremenskih nepogoda posebno dolazi do izražaja prilikom projektiranja brzih kontejnerskih brodova i tankera velikih dimenzija, gdje se tijekom zadnjih par desetljeća postiže značajan napredak. Takva svojstva broda važno je procijeniti već u ranoj fazi izrade projekta brodske konstrukcije iz razloga što predstavljaju bitne proračune kojima bi bilo moguće eliminirati ili smanjiti njihanje broda koje utječe na putnike, teret i konstrukcijske elemente broda. Stoga je za ukupno razumijevanje ravnoteže broda nužno poznavanje kako fizikalne pojave dinamike njihanja broda tako i same prirode morskih valova koji je uzrokuju, pa se takvi odnosi, u ovom radu, opisuju upotrebom matematičkih modela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Split,
Sveučilište u Splitu