Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 876196

Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku


Tabak, Mihaela; Ordulj, Antonia
Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku // IV. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – IV. HIDIS
Zagreb, Hrvatska, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 876196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku
(Vocabulary learning strategies in Croatian as second and foreign language)

Autori
Tabak, Mihaela ; Ordulj, Antonia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
IV. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – IV. HIDIS

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.12.2012. - 20.12.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
inojezični hrvatski, strategije učenja vokabulara
(Croatian as a second / foreign language, vocabulary learning strategies)

Sažetak
Proces ovladavanja inim jezikom podložan je brojnim općim i posebnim utjecajima (materinski jezik, urođena gramatika, spoznajni razvoj). Strategije učenja jezika, pored motivacije i jezične nadarenosti, među važnijim su posebnim utjecajima te su do danas temom brojnih istraživanja, ali i neslaganja stručnjaka. Postizanje visoke jezične kompetencije postiže se i upotrebom prikladnih strategija učenja vokabulara. Kako je ovladavanje leksičkom sastavnicom inog jezika jedan od najvažnijih ciljeva nastave inog jezika, cilj je ovoga istraživanja ispitati kojim se strategijama usvajanja vokabulara služe polaznici nastave hrvatskog kao inog jezika na Croaticumu i razlikuje li se uporaba strategija s obzirom na niži i viši stupanj znanja. Ispitanici su ispunjavali adaptirani Upitnik o strategijama učenja vokabulara (Pavičić Takač, 2003), demografski upitnik, cloze-testove, a kako bi se dobio što jasniji uvid u korištene strategije učenja vokabulara organiziran je i intervju sa sudionicima istraživanja. Rezultati dobiveni Upitnikom o strategijama ukazuju da ispitanici koriste tri vrste strategija: strategije formalnog učenja i vježbanja vokabulara, strategije samoiniciranog nezavisnog učenja vokabulara i strategije spontanog učenja / usvajanja vokabulara. Iako su strategije vrlo važne za razvoj leksičke kompetencije, u hrvatskom kao inom jeziku nisu provedena istraživanja koja bi nam dala uvid u upotrebu i razvoj učeničkih strategija usvajanja vokabulara pa smatramo da će rezultati ovog istraživanja barem djelomice doprinijeti rasvjetljavanju navedene problematike.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mihaela Tabak (autor)

Avatar Url Antonia Ordulj (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tabak, Mihaela; Ordulj, Antonia
Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku // IV. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – IV. HIDIS
Zagreb, Hrvatska, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Tabak, M. & Ordulj, A. (2012) Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku. U: IV. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – IV. HIDIS.
@article{article, author = {Tabak, Mihaela and Ordulj, Antonia}, year = {2012}, keywords = {inojezi\v{c}ni hrvatski, strategije u\v{c}enja vokabulara}, title = {Strategije u\v{c}enja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku}, keyword = {inojezi\v{c}ni hrvatski, strategije u\v{c}enja vokabulara}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Tabak, Mihaela and Ordulj, Antonia}, year = {2012}, keywords = {Croatian as a second / foreign language, vocabulary learning strategies}, title = {Vocabulary learning strategies in Croatian as second and foreign language}, keyword = {Croatian as a second / foreign language, vocabulary learning strategies}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font