Pregled bibliografske jedinice broj: 876196
Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku
Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku // IV. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – IV. HIDIS
Zagreb, Hrvatska, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 876196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku
(Vocabulary learning strategies in Croatian as second and foreign language)
Autori
Tabak, Mihaela ; Ordulj, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
IV. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – IV. HIDIS
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.12.2012. - 20.12.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inojezični hrvatski, strategije učenja vokabulara
(Croatian as a second / foreign language, vocabulary learning strategies)
Sažetak
Proces ovladavanja inim jezikom podložan je brojnim općim i posebnim utjecajima (materinski jezik, urođena gramatika, spoznajni razvoj). Strategije učenja jezika, pored motivacije i jezične nadarenosti, među važnijim su posebnim utjecajima te su do danas temom brojnih istraživanja, ali i neslaganja stručnjaka. Postizanje visoke jezične kompetencije postiže se i upotrebom prikladnih strategija učenja vokabulara. Kako je ovladavanje leksičkom sastavnicom inog jezika jedan od najvažnijih ciljeva nastave inog jezika, cilj je ovoga istraživanja ispitati kojim se strategijama usvajanja vokabulara služe polaznici nastave hrvatskog kao inog jezika na Croaticumu i razlikuje li se uporaba strategija s obzirom na niži i viši stupanj znanja. Ispitanici su ispunjavali adaptirani Upitnik o strategijama učenja vokabulara (Pavičić Takač, 2003), demografski upitnik, cloze-testove, a kako bi se dobio što jasniji uvid u korištene strategije učenja vokabulara organiziran je i intervju sa sudionicima istraživanja. Rezultati dobiveni Upitnikom o strategijama ukazuju da ispitanici koriste tri vrste strategija: strategije formalnog učenja i vježbanja vokabulara, strategije samoiniciranog nezavisnog učenja vokabulara i strategije spontanog učenja / usvajanja vokabulara. Iako su strategije vrlo važne za razvoj leksičke kompetencije, u hrvatskom kao inom jeziku nisu provedena istraživanja koja bi nam dala uvid u upotrebu i razvoj učeničkih strategija usvajanja vokabulara pa smatramo da će rezultati ovog istraživanja barem djelomice doprinijeti rasvjetljavanju navedene problematike.
Izvorni jezik
Hrvatski