Pregled bibliografske jedinice broj: 876159
Osvrt na suvremena sociološka istraživanja o klasama i smjernice za buduća
Osvrt na suvremena sociološka istraživanja o klasama i smjernice za buduća // Tribina Instituta za etnologiju i folkloristiku
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 876159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osvrt na suvremena sociološka istraživanja o klasama i smjernice za buduća
(A review of contemporary sociological research on social class differences and suggestions for future steps)
Autori
Doolan, Karin ; Cepić, Dražen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Tribina Instituta za etnologiju i folkloristiku
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
društvene klase, teorijski i metodološki pristupi
(social classes, theoretical and methodological approaches)
Sažetak
Radionica će se sastojati od dva dijela. U prvom dijelu će Karin Doolan i Dražen Cepić izložiti pregled znanstvenih socioloških radova o klasnim razlikama objavljenima u šest vodećih socioloških časopisa u periodu 2006.-2016.: American Journal of Sociology, American Sociological Review, Annual Review of Sociology, European Sociological Review, Sociology i British Journal of Sociology. U navedenom periodu su identificirali 326 radova koji se bave klasnim razlikama. Pregledom literature dobiveni su sljedeći odabrani uvidi: većina istraživanja ne polazi eksplicitno od koncepcija klasa etabliranih socioloških teorija, što ide u prilog dijagnozi D. Conleya (2008) da teorijski specifični klasni koncepti prepuštaju mjesto folk pojmu klase. Gdje su istaknute te koncepcije u najvećem broju radova radi se o klasnoj analizi inspiriranoj Weberom (tzv. Erikson-Goldthorpe-Portocarero klasna shema). Po učestalosti slijede istraživanja temeljena na Bourdieuovoj klasnoj analizi (od kojih se najveći broj odnosi na područje kulture i kulturne potrošnje). U svega par istraživanja koristi se neo-marksistička i neo-durkheimovska klasna analiza. Identificiran je jaz između kvantitativnih i kvalitativnih istraživanja klasnih nejednakosti koji se reflektira ne samo po malenom broju pristupa mješovitih metoda, već i po tome što izbor metodoloških oruđa u pravilu slijedi tematska područja istraživanja. Primjerice, dok su istraživanja koja se bave pitanjima identiteta skoro isključivo kvalitativna, ona koja se bave radom i zaposlenjem su dominantno kvantitativna. Manji broj istraživanja polazi iz komparativne perspektive, što ističe perzistentnost problema metodološkog nacionalizma. Zaključak izlaganju čini predstavljanje smjernica za buduća istraživanja klasa. U drugom dijelu radionice će se raspravljati o prijedlogu teorijskog zahvata klasa u Hrvatskoj. Pregled literature kao i teorijski prijedlozi dio su rada na projektu Društvena stratifikacija u Hrvatskoj: strukturni i subjektivni aspekti koji je financiran od strane Hrvatske zaklade za znanost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija