Pregled bibliografske jedinice broj: 876119
Naš prvi priručnik o odgoju i obrazovanju za ljudska prava. (prikaz priručnika: D. Maleš, I. Stričević: Mi poznajemo i živimo svoja prava: Priručnik za odgoj i obrazovanje o pravima djeteta u osnovnoj školi, Školska knjiga, Zagreb, 2000)
Naš prvi priručnik o odgoju i obrazovanju za ljudska prava. (prikaz priručnika: D. Maleš, I. Stričević: Mi poznajemo i živimo svoja prava: Priručnik za odgoj i obrazovanje o pravima djeteta u osnovnoj školi, Školska knjiga, Zagreb, 2000) // Napredak (Zagreb), 141 (2000), 4; 501-503 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
CROSBI ID: 876119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Naš prvi priručnik o odgoju i obrazovanju za ljudska prava. (prikaz priručnika: D. Maleš, I. Stričević: Mi poznajemo i živimo svoja prava: Priručnik za odgoj i obrazovanje o pravima djeteta u osnovnoj školi, Školska knjiga, Zagreb, 2000)
(Our first handbook on human rights education and education. Knowing and living our Rights: Manual for child rights education in primary school) D. Maleš, I. Stričević: We know and live their rights, School Book, Zagreb, 2000.)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 141
(2000), 4;
501-503
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni
Ključne riječi
dječja prava ; prava djeteta u osnovnoj školi ; odgoj i obrazovanje ; osnovna škola
(children's rights ; child rights in primary school ; education and training ; primary school)
Sažetak
D. Maleš i I. Stričević napisale su naš prvi priručnik o odgoju i obrazovanju za ljudska prava. Njihov priručnik "Mi poznajemo i živimo svoja prava" nastao je sklopu istraživačkog projekta "Promicanje prava djeteta". A. Matković, prof. bila je voditeljica projektnog tima, a članovi: S. Cipek, V. Jurić, D. Maleš, I. Stričević, M. Matijević i R. Miljević-Riđički. Cilj Projekta definiran je ovako: humanizirati školu "kao mjesto gdje učenik živi svoja prava u svakodnevnom životu" i "stječe znanja o svojim pravima, njihovoj zaštiti te odgovornostima koje iz toga proizlaze" (Maleš - Stričević, str. 8). U stvaranju Priručnika sudjelovao je interdisciplinarni stručni tim: pedagozi, psiholozi, metodičari, prosvjetni savjetnici i bibliotekari. Urednice su Priručnik podijele u dvoje cjeline. U prvoj je cjelini objašnjeno značenje odgoja i obrazovanja o pravima djeteta (D. Maleš). Postoji mnoštvo sadržaja o pravima djeteta koji se mogu provoditi u osnovnoj školi. To je za učitelje i stručne suradnike metodički izazov. Urednice Priručnika postupile su tako da su Konvenciju o pravima djeteta (1989) koristile kao "vezivno tkivo" pomoću kojeg su integrirale aktivnosti za promicanje prava djeteta u školi. U drugom dijelu Priručnika pratimo kako se pojedine vrste dječjih prava mogu ostvarivati u školi. Objašnjavanje teorije prava djeteta, pedagogija uspjeha za sve, nastava usmjerena na dijete, zagovaranje socijalnog i iskustvenog učenja uz primjenu metodičkog sustava radionica i aktivnosti učenika, sjajne ilustracije, sve to skupa, čini bitna obilježja prvog hrvatskog priručnika za odgoj i obrazovanje prava djeteta u osnovnoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija