Pregled bibliografske jedinice broj: 876115
Teorijsko mišljenje nastave. Prof. dr. sc. Filip Jelavić: Didaktičke osnove nastave, Naklada Slap, Jastrebarsko 1994, str. 118
Teorijsko mišljenje nastave. Prof. dr. sc. Filip Jelavić: Didaktičke osnove nastave, Naklada Slap, Jastrebarsko 1994, str. 118 // Napredak (Zagreb), 136 (1995), 1; 119-120 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
CROSBI ID: 876115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijsko mišljenje nastave. Prof. dr. sc. Filip Jelavić: Didaktičke osnove nastave, Naklada Slap, Jastrebarsko 1994, str. 118
(Theoretical thinking of teaching. Prof. Dr. Sc. Filip Jelavić: Didactic fundamentals of teaching, Naklada Slap, Jastrebarsko 1994, p. 118)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 136
(1995), 1;
119-120
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni
Ključne riječi
didaktika ; nastava ; teorijsko mišljenje ; didaktičke osnove nastave ; učenje ; odgoj ; obrazovanje ; učenik ; humanistička psihologija
(didactic ; teaching ; theoretical thinking ; didactic basics of teaching ; learning ; upbringing ; education ; disciple ; humanistic psychology)
Sažetak
U povijesti pedagogije i nastave bilo je više pedagoga koji su pokušali napisati udžbenik didaktike. Taj izazov prihvatio je i dr. sc. Filip Jelavić, profesor u Odsjeku za pedagoško-psihološko osposobljavanje Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Naslov djela F. Jelavića je: "Didaktičke osnove nastave". Osnovni cilj F. Jelavića bio je "pitanja nastave razmatrati postupcima znanstvenog mišljenja" (Silov, str. 119). Taj je cilj konkretiziran pomoću tri osnovna zadatka: prvo, nastavu promatrati kao odgojno-obrazovni proces ; drugo, analizirati "osnovne postupke planiranja, izvođenja i vrednovanja nastave odnosno njezinih postignuća" (Jelavić, str. 5) i treće, tražiti odgovor na pitanje što je "optimalno postupanje sa stajališta krajnjih odgojnih i obrazovnih učinaka nastave" (Jelavića, str. 5). Koja je moguća razlika između udžbenika didaktike pedagoga koji su objavili udžbenik didaktike i Jelavićevih "Didaktičkih osnova nastave"? Izdvajamo posebnosti udžbenika F. Jelavića: shvaćanje didaktike kao znanosti koja istražuje sustavno organizirano učenja usmjereno na pojedinca - učenika ; drugo, isticanje teze humanističke psihologije o važnosti učenja koje posredstvom iskustva pojedinca dovodi do promjena u njegovom ponašanju (C. R. Rogers, u: F. Jelavić, str. 96) i treće, stekli smo dojam da je F. Jelavić svoj udžbenik o didaktičkim osnovama nastave predvidio za ne-pedagoge (pravnike, liječnike, ekonomiste, inženjere i dr.), dakle za stručnjake koji ulaze u školski sustav ; ono područje u kojem je pedagog - didaktičar F. Jelavić stekao veliko i pozitivno iskustvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija